درباره وبلاگ


سایت اخبار ایرانیان پایگاهی است برای کسانی که اهل علم و دانش و پژوهش و هنر هستند و این خواستگاه آنهایی است که بودن را از منظری عمیق مینگرند و وجود آدمی را در نهایت کالبدی مختصر نمی پندارند.
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 1022
بازدید کل : 13950
تعداد مطالب : 157
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

سایت خبری ایرانیان
مرجع اخبار و اطلاعات علمی فرهنگی مذهبی و هنری

 

 



۱) آشپزخانه قلب گرم و تپنده خانه و خانواده است؛ هر چه تمیز‌تر، خوش رایحه‌تر و مرتب‌تر، بهتر! وسایل اضافه را جمع کنید و داخل کابینت‌ها بگذارید. آیا هر روز به آب‌میوه‌گیری، مخلوط‌کن، توستر و ساندویچ‌ساز احتیاج دارید؟ اگر نه، جای مناسبی در کابینت برای آنها در نظر بگیرید.

 

۲) یک حمله برق‌آسا به آشپزخانه بکنید، دستمال‌های لکه و کهنه و پاره، ظروف ارزان‌قیمت شکسته، روزنامه باطله را دور بریزید.

 

۳) در آشپزخانه هر چه قفسه‌بندی بیشتر باشد، کار شما آسان‌تر است. برای مثال، زیر میز غذاخوری سبد سیب‌زمینی و پیاز را با سیم‌ محکم کنید و ببندید یا اگر فاصله طبقات قفسه‌های شما زیاد است، قفسه‌ای از چوب ببرید و روکش رنگی یا پارچه‌ای برای آن انتخاب کنید و داخل قفسه قرار دهید.

 

۴) اگر برای مهره‌های کمر و مفصل زانو احترام قایل هستید، اشیای سنگینی را که دایم استفاده می‌شود، بالاترین و پایین‌ترین جا نگذارید و برای بلند کردن ظروف سنگین خم نشوید، روی دو پا بنشینید سپس ظرف را بلند کنید.

 

۵) اطراف ظرفشویی را خلوت کنید. دو جای مایع شوینده به دیوار کنار شیرآب وصل کنید که اولی حاوی ماده ظرفشویی و دومی صابون مایع باشد.

 

۶) در ایران چندان رایج نیست که آشپزخانه چیزی جز آشپزخانه باشد ولی این محل را می‌توانید به فضایی مطبوع و آرام تبدیل کنید، هماهنگ با رنگ کاشی‌ها و در قاب‌های چوبی عکس‌های خانوادگی و نقاشی‌های مناظر را انتخاب کنید و به دیوار بزنید.

 

۷) شمع و شمعدان و عودسوز را به میز آشپزخانه منتقل کنید و رومیزی شاد روی میز بیندازید. اگر نگران لک شدن آن هستید، سفره پلاستیکی را هنگام غذا روی آن بکشید. سپس جمع کنید، گل و گیاه، جدول و مجله به راحتی آشپزخانه شما کمک می‌کند.

 

۸) میز، یخچال و دیگر لوازم را طوری بچینید که مزاحم رفت و آمد افراد خانواده نشود و دایم با آن برخورد نکنند.



2 / 12برچسب:, :: 16:6 ::  نويسنده : سایت خبری ایرانیان

 

 

 

وجود یك دفتر كار خانگی در اغلب خانه های امروزی یك ضرورت است ، نه فقط به منظور انجام امور كاری بلكه به این دلیل كه در اكثر منازل دست كم یك كامپیوتر كه یكی از وسایل ارتباطی مهم عصر ما است وجود دارد. به دلیل وجود كامپیوتر امروزه بسیاری از افراد می توانند تمام یا بخشی از كار خود را در منزل و فقط از طریق اینترنت و پست الكترونیكی انجام دهند. جای دادن دستگاه كامپیوتر و ملزومات آن و گاه نمابر خود به یك دفتر كار كوچك نیاز دارد.

 

 

برای داشتن این دفتر كار خانگی احتیاج به فضای زیاد و حتی یك اتاق كامل نیست و فقط با برنامه ریزی و طراحی دقیق می توان به آن دست یافت. اگر از افرادی هستید كه كار خود و یا دست كم بخشی از آن را در منزل انجام می دهید برای قرار دادن لوازم و وسایل كارتان و نصب كامپیوتر به فضایی ثابت نیاز دارید. این فضا ممكن است گوشه ای از یك اتاق باشد كه خود كاربردی غیر از دفتر كار دارد. بنابراین باید كل اتاق به نوعی طراحی شود كه هر دو كاربرد را امكان پذیر سازد. 

 

 

با اختصاص یك میز در گوشه ای از خانه می توان چنین فضایی را تامین كرد اما توجه داشته باشید برای این منظور میز خیلی كوچكی را به این دلیل كه مثلاً در فرورفتگی دیوار جا می گیرد انتخاب نكنید بلكه اندازه های میز را با توجه به ابعاد وسایلی كه باید روی آن چیده شود در نظر بگیرید، با اندازه گیری مانیتورتان شروع كنید، سپس به این اندازه ها جای لازم برای سایر وسایل و تحرك كافی خودتان را نیز بیفزایید.

 

 

همچنین در صورت امكان با انتخاب میز هایی كه جای عبور سیم در آنها تعبیه شده به سیم ها و كابل های متعدد مربوطه سروسامان دهید. مكانی كه میز را در آن قرار می دهید باید جایگزینی صحیح شما نسبت به میز و صفحه مانیتور را امكان پذیر سازد. برای محاسبه عرض میز كار، ۶۰ سانتی متر را برای مانیتور در نظر بگیرید و به آن ۲۵ سانتی متر دیگر بابت صفحه كلید اضافه كنید. در صورتی كه فضای كافی برای میزی با چنین عرضی ندارید ممكن است از میز هایی كه جای مخصوص صفحه كلید كشویی دارند استفاده كنید. هنگام انتخاب صندلی یك صندلی راحت گردان را در نظر بگیرید.

 

 

اگر میز كار و كامپیوترتان در یكی از اتاق های پر رفت و آمد قرار دارد لازم است راهی برای پوشاندن آن در مواقعی كه مورد استفاده نیست بیابید. برای جدا كردن فضای كار از بقیه اتاق می توانید از روش هایی مثل نصب پرده یا دیوارك (پاراوان) استفاده كنید.

 

 

اما یكی از بهترین فضاهایی كه می توانید به دفتر كار خانگی تبدیل كنید یك كمد دیواری پرعمق است. كمد دیواری باید عمق كافی برای جای دادن میز كاری كه بتوان مانیتوری روی آن قرار داد داشته باشد. در این صورت می توانید با انتخاب یك میز كشویی فضای كافی برای صفحه كلید و كار بر روی میز را نیز تامین كنید. به این ترتیب پس از پایان كارتان می توانید میز كشویی را جمع كنید و درهای كمد را ببندید تا دفتر كار شما به طور كامل از نظرها پنهان شود. به جای میز كار می توانید از طبقات خود كمد كه با ارتفاع مناسب جهت كار شما نصب شده اند استفاده كنید. فقط كافی است ارتفاع طبقات كمد را مطابق با نیاز خود محاسبه كنید و سپس از استحكام طبقات نصب شده اطمینان حاصل كنید. كمدی را انتخاب كنید كه زمان كار در مسیر رفت و آمد اعضای خانواده نباشد تا بتوانید در آرامش كار كنید. اگر قصد دارید دفتر كارتان را در یك كمد برپا كنید توجه داشته باشید كه فاصله میان وسایل الكتریكی شما به اندازه ای باشد كه هوا در میان آنها جریان یابد زیرا این وسایل اغلب مقدار زیادی حرارت تولید می كنند.

 

 

نورپردازی یكی دیگر از مهم ترین مراحل كار است. نور معمولی یك اتاق اغلب روشنایی كافی برای فضای كار شما را تامین نخواهد كرد. از این رو بهتر است از یك چراغ مطالعه كه نور آن قابل تنظیم است بهره بگیرید تا بتوانید نور را به صورت دلخواه بر روی نقطه مورد نظر تنظیم نمائید و در ضمن از بازتاب آن بر روی صفحه مانیتور پیشگیری كنید. برای نورپردازی داخل كمد می توانید در آن چراغ های سقفی نصب كنید و كلید آنها را به صورتی طراحی كنید كه با بازشدن در كمد روشن شده و با بستن درها خاموش شوند. به منظور تنظیم نور طبیعی محل كارتان، اگر در نزدیكی پنجره قرار دارد، یك سایبان روی پنجره نصب كنید.

 

 

پس از نورپردازی نوبت به تامین جای كافی برای نگهداری از وسایل گوناگون مورد نیاز شما است. میز كار شما باید كشوها یا فایل های كافی برای نگهداری از لوازم التحریر و ده ها وسیله دیگر كه ممكن است در یك دفتر كار خانگی مورد نیاز باشند داشته باشد. در یك دفتر كار كوچك نیز دسته های متعدد كاغذ وجود دارند كه باید در جعبه ها یا كشوهای مجزا سامان داده شوند، زیرا فراهم كردن جای مناسب برای این كاغذ ها مانع از پخش شدن آنها بر روی میز و ایجاد نمایی شلوغ و نامنظم برای دفتر كار خانگی شما خواهد شد. اگر فضای كار شما محدود باشد نیز می توانید طبقاتی روی دیواری كه میز به آن تكیه دارد نصب كنید و به این ترتیب فضای كافی برای چیدن كتاب ها، CD ها و بسیاری از وسایل دیگر را فراهم كنید. عرض طبقات را به اندازه كافی در نظر بگیرید و فاصله بین آنها را چنان انتخاب كنید كه قرار دادن كتاب هایی با ابعاد بزرگ تر در آنها امكان پذیر باشد. همچنین می توانید فایل های مقوایی متعددی برای نگهداری از مجلات، بروشورها و جزوات مختلف در این طبقات بچینید.

 

پس از آنكه هر یك از وسایل در جای خود قرار گرفته شما دفتر كاری منظم و مرتب خواهید داشت كه به سبب رنگ خاكستری وسایل و لوازم كامپیوتر نمایی جدی و بسیار ساده دارد.

 

در آخر با افزودن یك یا چند شیء رنگین دكوراتیو كه مورد علاقه شما هستند به این مجموعه روح ببخشید.

 



 

 

 

با توجه به انبوه عوامل استرس زا در فضاهای بیرون از خانه شامل كوچه و بازار، محیط كار و غیره می بایست لااقل به دنبال ایجاد فضایی آرام و دور از فشارهای روحی و روانی در محیط خانه باشیم تا هم تاثیرات منفی ناشی از آن عوامل بر روی روحیه ما با آرامش داخل خانه خنثی شود و هم ذخیره ای از انرژی مثبت برای رویارویی با روز پراسترس دیگری فراهم شود. هنگامی كه موضوع ایجاد چنین فضایی در داخل خانه مطرح می شود همواره تنها نحوه برخورد میان اعضای خانواده و ارتباطات آنها با یكدیگر مورد توجه قرار می گیرد حال آنكه اگرچه اینها جزء مهمترین و اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر روی روحیه افراد به حساب می آیند ولی در كنار آنها نقش شرایط فیزیكی محیط را نیز نمی توان ناچیز شمرد.

 

در یك فضا عوامل مختلفی همچون رنگ، نور، لوازم موجود، تعداد و نحوه چیدمان آنها و بسیاری موارد دیگر وجود دارند كه بر روی روحیه افراد خانواده تاثیر مستقیمی می گذارند. در نتیجه با قصد ایجاد خانه ای بدون استرس می بایست همه این موارد و تاثیرات ناشی از آنها به صورت كامل مورد توجه قرار گیرند كه در اینجا به تك تك آنها به صورت گذرا خواهیم پرداخت.

 

رنگ: از آنجا كه هر یك از رنگ ها تاثیر خاصی را بر روی روح و روان ما می گذارند. هنگام انتخاب رنگی برای یك فضا به نوع كاربرد آن محیط، خصوصیات افراد ساكن و همچنین تاثیرات ناشی از آن بسیار توجه كنید. از میان رنگ ها معمولاً رنگ های سرد آرامبخش تر از رنگ های گرم هستند ولی تاثیر شادی آفرینی و انرژی بخش رنگ های گرم نیز از جایگاه ویژه ای برای دوری از استرس برخوردار است.

 

نور: برای فضای خانه تان نور كافی در نظر بگیرید. میزان نور و همچنین كیفیت آن تاثیر مستقیمی بر روی جسم و روح انسان می گذارد. معمولاً افرادی كه در نور كم زندگی و كار می كنند، انسان های افسرده و پریشانی هستند حال آنكه نور زیاد به خصوص بهره مندی از نور خورشید، انرژی مضاعفی را ایجاد كرده و خمودگی و كسلی را از بین می برد.

 

از آنجا كه نورها نیز رنگ دارند، همان تاثیرات رنگ مورد نظر را به همراه خواهند داشت لذا در انتخاب منابع نورزا برای فضای خانه تان توجه بیشتری كنید. به عنوان مثال انتخاب نور سفید حاصل از لامپ مهتابی به تنهایی فضای دلگیر و افسرده كننده را سبب می شود ولی اگر با نور زرد جایگزین شده و یا لااقل تلفیق شود، چنین نتایجی را نخواهد داشت.



لوازم دكوراسیونی: لوازم دكوراسیونی و كاربردی خانه از چند جنبه بر روی روح و جسم افراد خانواده تاثیر می گذارند:

 

۱ _ فرم و مدل: هنگامی كه به قصد خرید یكی از لوازم دكوراسیونی و كاربردی مانند مبلمان، صندلی، تختخواب، میز پذیرایی، میز غذاخوری و غیره به فروشگاه های مربوطه مراجعه می كنید، بیش از شرایط ظاهری آن و جنبه زیبایی شناسی، به نحوه كاربرد و تامین راحتی و آرامش مورد نیازتان اهمیت دهید. خستگی جسم و تنش های روح، پس از برگشت به خانه، با نشستن بر روی مبلی هرچند زیبا و گران قیمت ولی نامناسب، اگرچه دیگر تسهیلات لازم فراهم شده باشد، از بین نخواهد رفت.

 

۲ _ نحوه چیدمان: به طور قطع شما نیز تجربه ورود به فضایی پر از لوازم دكوراسیونی و كاربردی و همچنین خرده ریزهای تزئینی را در مكانی نامتناسب به لحاظ وسعت آن هم با این انبوه لوازم داشته اید، در چنین محیطی اگرچه نهایت سعی بر انتخاب بهترین و زیباترین لوازم شده است ولی میزان تراكم آنها در محیط، سبب ایجاد كلافگی و ناآرامی در شما خواهد شد. در خانه بدون استرس می بایست فضای كافی برای حركت های آزاد و راحت افراد خانواده با هر نوع وضعیت جسمانی فراهم شود.

 

لازمه این مسئله حفظ فضای خالی در میان لوازم و همچنین در نظر گرفتن مسیرهای پرتردد است.

 

- گل و گیاه: در خانه بدون استرس گل ها و گیاهان طبیعی بسیاری را می بینید. حضور طبیعت در فضای خانه به همراه شادابی و لطافت بی مثالش، عامل مهمی برای ایجاد آرامش و دوری از اضطراب و ناراحتی های روحی است.

 

- تابش نور و جریان هوا: در چنین خانه هایی، تعداد پنجره ها زیاد بوده و امكان ورود نور خورشید به داخل و همچنین جریان هوای تازه به خصوص در فصل بهار بسیار وجود دارد.

 

- صدا: از آنجا كه وجود سروصداهای ناهنجار بیرونی سبب سلب آسایش و حتی ایجاد استرس می شود، فراهم كردن تمهیداتی برای جلوگیری از ورود آنها از طریق پنجره ها، دیوارها و سقف الزامی است. در ضمن در خانه بدون استرس، می بایست هرگونه صدای ناراحت كننده از بین برود. به عنوان مثال به جیرجیر درهای اتاق ها و یا كمدها هنگام باز و بسته شدن، صدای ناهنجار حاصل از درست كار نكردن هواكش ها و یا موتور یخچال و فریزر و موارد دیگری مانند اینها كه ممكن است در هر مكان با توجه به موقعیت آن وجود داشته باشد می توان اشاره كرد. به این ترتیب با حذف كلیه صداهای آزاردهنده در حد امكان، صداهای گوش نواز و روحیه بخش را جایگزین كنید.

گوش دادن به موسیقی هنگام استراحت و همچنین صرف وعده های غذایی راهكار دیگری برای ایجاد آرامش است.

 

- دمای هوا: مناسب بودن درجه هوای موجود در خانه در كلیه فصول سال، از جمله مشخصات یك خانه بدون استرس است.

 



 

***
***


2 / 12برچسب:, :: 16:6 ::  نويسنده : سایت خبری ایرانیان

 

***
***
 
***
***
***


2 / 12برچسب:, :: 16:6 ::  نويسنده : سایت خبری ایرانیان

 

رنگ قرمز رنگی درخشان و برجسته است . بسیاری از مردم از به کارگیری این رنگ در دکوراسیون پرهیز دارند اما کمتر رنگی می‌تواند هیجانی برابر با تاثیر این رنگ ایجاد کند.

 

تاثیرات این رنگ چنان چشمگیر و قوی هستند که حتی نیازی به در برگرفتن سطوح بزرگی مثل دیوارها نیست. تنها به کارگیری آن در بخش‌هایی از دکوراسیون یک اتاق تاثیر به سزایی در نمای آن خواهد داشت. استفاده از رنگ قرمز در قالب اجزای دکوراسیونی مانند گل‌ها، فرش و یا انواع قاب عکس و از این قبیل، روشی مناسب برای معرفی این رنگ قوی در یک دکوراسیون است.

 

قرمز در کنار سیاه یا خاکستری نمایی جذاب می‌یابد و همراه با سبز و کمی نقره‌ای نیز تاثیری خاموش‌تر خواهد داشت اما این رنگ چنان قوی و تاثیرگذار است که همواره بیشترین اثر را بر بیننده دارد.

 

آگاهی از تاثیرهای رنگ قرمز روی فضای یک اتاق می‌تواند سودمند باشد. به عنوان مثال رنگ قرمز در واقع مقداری از نور محیط را جذب می‌کند از این رو باید اتاق مورد نظر برای دکوراسیونی با این رنگ از نور کافی برخوردار باشد.

 

همچنین دیوارهایی به رنگ قرمز جلوتر از فاصله واقعی خود به نظر می‌ رسند و موجب می‌شوند اتاق کوچک‌تر به نظر برسد به همین دلیل استفاده از این رنگ برای دیوارهای اتاقی با ابعاد کوچک مناسب نیست بلکه در چنین فضاهایی اگر به جای رنگ آمیزی دیوارها با رنگ قرمز از این رنگ در سطوح کوچک‌تری مثل قاب پنجره‌ها و درهای اتاق بهره بگیریم نتیجه بهتری در بر خواهد داشت و به این ترتیب بدون قربانی کردن فضا، از تاثیرهای مثبت این رنگ بهره‌مند خواهید شد.

 

 


2 / 12برچسب:, :: 16:6 ::  نويسنده : سایت خبری ایرانیان

 

***
***
***
***
***
***
 
 


2 / 12برچسب:, :: 16:6 ::  نويسنده : سایت خبری ایرانیان

 

***
***
***
***


 

 

حققان اسكاتلندي با استفاده از فناوري «سيماتيكس» و استخراج DNA موي سر بتهون، موفق به ساخت يك آهنگ شدند و بدين ترتيب، اثري جديد را پس از گذشت دو قرن از مرگ اين موسيقيدان ارائه كردند.



موي سر بتهون براي رسيدن به دستان محققان، راه درازي را طي كرده و نسل‌هاي مختلف از آن محافظت كرده‌اند؛ موي سر اين موسيقيدان بزرگ، حتي از زندان «آشوتيس» نازي‌ها نيز جان سالم به در برده است.

 

سرانجام يك تيم تحقيقاتي با همكاري هنرمند ايتاليايي، موي سر بتهون را در سال 2009 ميلادي در حراجي ساتبي خريداري كرده و توانستند نمونه DNA را از موي سر بتهون استخراج كنند.

 

«اسكات ميچل» آهنگساز اسكاتلندي از فناوري «سيماتيكس» براي ساخت نت موسيقي استفاده كرد. فناوري سيماتيكس بررسي نقوش و اشكال ايجاد شده توسط فركانس‌هاي موسيقي زمان عبور دادن از آب يا لايه نازك شن است.

 

اين آهنگساز 22 آمينو اسيد منحصر به فرد را در نمونه DNA بتهون مشخص كرد و براي هر يك، نت موسيقي اختصاص داد و بر اساس نت‌هاي موسيقي يك قطعه آهنگ براي پيانو و ويولن نوشت.

 

بر اساس نامه‌هاي عاشقانه بتهون نيز شعري تهيه شد و محصول نهايي يك آهنگ پنج دقيقه‌اي به نام «آخرين ترانه لودويگ» بود.

 

بدين ترتيب، موسيقيدان برجسته آلماني، پس از گذشت 200 سال از زمان مرگش، موفق شد اثري جديدي را به مردم دنيا هديه كند.



 

 

کلنگ ساخت اولین گلخانه بزرگ عمودی شهری دنیا که ظاهری شبیه به یک آسمانخراش دارد، در سوئد به زمین زده شد.



ساخت اولین گلخانه بزرگ شهری دنیا که ساختمانی شبیه به آسمانخراشهای عادی دارد در شهر "لینکپوینگ" در سوئد آغاز شد.

 

سوئد یکی از کشورهای سردسیر دنیا است و به همین دلیل پوشش گیاهی و دسترسی به میوه و سبزیجات تازه در این کشور محدود است.

 

از این رو گلخانه عظیم عمودی قرار است مواد غذایی گیاهی مورد نیاز مصرف شهر را تامین کند. با این ایده می توان در هزینه های حمل و نقل برای انتقال میوه و سبزیجات تازه به "لینکپوینگ" صرفه جویی کرد.

 

براساس گزارش fruitnet، به گفته "دیکسون دسپومیر"، استاد دانشگاه کلمبیا در نیویورک در خصوص این مزرعه عمودی توضیح داد: "مزرعه های عمودی تنها راه برای مواجه شدن با افزایش تقاضای محصولات کشاورزی در شرایطی است که با افزایش جمعیت، فضاهای افقی برای کشاورزی دیگر پاسخگو نیست."

 

این گلخانه عمودی را شرکت "پلانتاگون" ساخته است. ارزیابیها نشان می دهد که این ساختمان در مدت کمتر از 18 ماه ساخته شود. شهر "لینکپوینگ" در فاصله 200 کیلومتری جنوب غربی استکهلم واقع شده است.



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • رهسپار با ولایت
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نیستان و آدرس neyestan2000.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.