درباره وبلاگ


سایت اخبار ایرانیان پایگاهی است برای کسانی که اهل علم و دانش و پژوهش و هنر هستند و این خواستگاه آنهایی است که بودن را از منظری عمیق مینگرند و وجود آدمی را در نهایت کالبدی مختصر نمی پندارند.
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 1023
بازدید کل : 13951
تعداد مطالب : 157
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

سایت خبری ایرانیان
مرجع اخبار و اطلاعات علمی فرهنگی مذهبی و هنری

 



 

 

چارقد:چند سال پيش در يك سفر تابستاني به مشهد، عده‌اي از دخترهاي عرب كه احتمالا لبناني بودند را ديدم كه در حالي‌كه روسري‌شان خيلي صاف و صوف روي سرشان ايستاده بود، چيزي زير روسري داشت برق مي‌زد.

بعدتر فهميدم كه طلق بوده و آن صاف و صوفي روسري هم به خاطر همان طلق بوده است. احتمالا بعضي‌ها مي‌پرسند طلق چه ربطي به روسري دارد؟ و اصلا طلق چيست؟!

 

 

طلق روسري چيست؟


طلق از جنس همان طلق‌ي است كه همراه با شيرازه براي فنري كردن جزوه‌هاي‌تان استفاده مي‌كنيد. با اين تفاوت كه كمي ضخيم‌تر است. طلق‌هاي روسري به شكل ذوزنقه بريده شده‌اند و لبه‌هاي تيزشان گرد شده است.


طلق با اينكه محكم است، انعطاف‌پذير است. كافي است يك لايهٔ باريك طلق بين دو لايهٔ روسري بگذاريد تا وقتي روسري را زير چانه محكم مي‌كنيد، قسمت لبهٔ بالايي روسري‌تان به شكل يك نيم دايره بايستد؛ گرد و شكيل.


با اين حساب ديگر نگران صاف بودن و مرتب بودن لبهٔ روسري‌تان نخواهيد بود، خصوصا اگر جنس روسري لطيف و نرم باشد. البته به خاطر جنس طلق، ممكن است كمي در اطراف صورت‌تان احساس گرما كنيد.

طلق روسري را خودمان درست كنيم



طلق را مي‌شود از بعضي از فروشگاه‌هاي حجاب (خصوصا در قم) تهيه كرد. در عين حال، خودتان هم مي‌توانيد آن را درست كنيد؛ كاري كه ما پيش از اينكه طلق‌ي در ايران بيابيم مي‌كرديم.



براي اين كار از عكس‌هاي راديولوژي استفاده كنيد. احتمالا همه چند ورق عكس راديولوژي توي منزل‌شان هست و اگر نبود حتما در منزل پدربزرگ و مادربزرگ‌تان يكي دو ورقش پيدا مي‌شود.

عكس‌هاي راديولوژي ضخامت لازم را براي اين كار دارند، تنها يك عيب دارند كه آن هم وجود مواد شيميايي روي آن است كه طبعا براي پوست و مو مفيد نيست. البته رفع اين عيب هم زياد كار سختي نيست. كافي است يك ورقه از عكس‌هاي راديولوژي را توي تشتي از آب و سفيدكننده بگذاريد تا كم‌كم تبديل به يك ورقهٔ شفاف شود. (با عكس‌هاي MRI خودتان را خسته نكنيد، سفيدكننده هيچ اثري روي‌شان ندارد!)

بعد، از آن يك ذوزنقه در ابعاد تقريبي 32 سانت در بياوريد. يعني ذوزنقه‌اي كه ضلع بزرگ‌ترش 32 سانتي‌متر باشد، ضلع كوچك‌ترش حدود 28 سانتي‌متر و ضخامتش حدود 6 و نيم سانتي‌متر. سعي كنيد ضلع بزرگ‌تر را منطبق كنيد بر لبهٔ ورقهٔ راديولوژي؛ چون اين قسمت از طلق بيشترين تماس را با روسري يا مقنعه دارد و اگر خوب قيچي نخورد، هم ممكن است نتيجهٔ دلخواه را به‌تان ندهد هم احتمال اينكه صيقلي نبودنش روسري را نخ‌كش كند هست.



بعد كه ذوزنقه را درآورديد، چهار گوشهٔ آن را گرد كنيد كه تيزي آن به روسري گير نكند. به همين راحتي حالا شما هم يك طلق ِ آمادهٔ استفاده داريد.

 

 

 

چطور از طلق در روسري و مقنعه استفاده كنيم؟

 

براي استفاده از آن، آن را بين دو لايهٔ روسري قرار بدهيد و بعد روسري را سر كنيد. يا مي‌توانيد ابتدا روسري يا مقنعه را سرتان كنيد و بعد طلق را بين دو لايهٔ آن قرار دهيد و با نوك انگشتان‌تان آن را به جاي خودش هدايت كنيد. فقط دقت كنيد كه ضلع بزرگ‌تر آن بايد به طرف لبهٔ تاخوردهٔ روسري باشد.

يك طلق در اين ابعاد، تقريبا اندازهٔ استاندارد است، ولي اگر احساس كرديد كه طلق، زيادي بلند است و مانع از اين مي‌شود كه گوشه‌هاي روسري‌تان را تو بزنيد، مي‌توانيد به موازات دو ضلع كوچك آن، يكي دو سانت كوتاه‌ترش كنيد. و برعكس، اگر احساس مي‌كنيد كه اندازهٔ طلق براي صورت شما كوتاه است، يك طلق ديگر با طول بيشتر ببريد و استفاده كنيد.

 

چه كار كنيم كه طلق توي نور برق نزند؟


گاهي طلق‌ها توي نور برق مي‌زنند و ممكن است شما اين را دوست نداشته باشيد. خصوصا اگر جنس روسري‌تان نازك باشد. براي رفع اين مشكل طلق‌هايي ساخته‌اند كه يك لايهٔ پارچه‌اي روي آن كشيده شده است كه هم مانع از انعكاس نور مي‌شود و هم از سُر خوردن و جابجايي آن جلوگيري مي‌كند. حتي اين نوع از طلق را هم در منزل مي‌شود تهيه كرد.

يك مقدار لايي‌چسب مشكي با طولي مساوي طول طلقي كه برش زده‌ايد و عرضي دو برابر آن، تهيه كنيد. (مي‌شود تقريبا 32 در 13سانتي‌متر). بعد طلق را طوري روي آن بگذاريد كه ضلع بزرگ‌ترش بيفتد درست وسط لايي‌چسب. (حواستان باشد كه يك طرف لايي‌چسب، چسب دارد و طرف ديگرش ساده است. طلق را روي طرفي كه چسب دارد بگذاريد.)

بعد لبهٔ ديگر لايي‌چسب را روي طلق برگردانيد و براي احتياط يك تكه پارچهٔ نازك روي آن بيندازيد كه اتو مستقيما با طلق و لايي‌چسب تماس نداشته باشد. حالا اتوي داغ را روي آن بگذاريد تا چسب ِ لايي‌چسب به طلق بچسبد. دقت كنيد كه حرارتِ زياد به طلق ندهيد، پلاستيك است و آب مي‌شود!

بعد كه مطمئن شديد لايي‌چسب خوب به طلق چسبيده است، با قيچي گوشه‌هاي اضافي آن را ببريد. حالا طلق آمادهٔ استفاده است. ديگر نه ليز مي‌خورد و نه انعكاس نور دارد.


مي‌توانيد يك طلق سفيد هم، درست مثل همين طلق مشكي، با لايي‌چسب سفيد درست كنيد براي استفاده در روسري‌هايي كه رنگ روشن دارند.

 

آن دخترهاي لبناني‌اي كه گفتم را يادتان هست؟ بعضي از آن‌ها طلق را به جاي اينكه بين دو لايهٔ روسري بگذارند، بعد از پوشيدن روسري‌شان، زير روسري (بين سر و روسري‌) قرار داده بودند. اين‌ جوري هم مي‌شود استفاده كرد. فقط اگر استفاده از طلق در ابتداي كار، براي‌تان مشكل به نظر مي‌رسد، نگران نباشد؛ خيلي زود براي‌تان عادي مي‌شود.



 

 

 

دفتر PONS + HUOT توسط Christian Pottgiesser طراحی شده است. این دفتر به جای اتاق های مکعبی و چهار گوش دارای گنبدهای شفاف شیشه ای است که محیط و فضای کار هر کارمند را تشکیل می دهد.



30 / 11برچسب:, :: 15:51 ::  نويسنده : سایت خبری ایرانیان

 

 



 

چقدر نور می خواهید؟



آیا تاکنون در انتخاب نوع پرده خود به این فکر کرده اید که چقدر نور میخواهید؟

از دید شما پرده علاوه بر مشخصات نوع پارچه،رنگ،طرح و مدل پرده،هزینه،دوام و...به چه عوامل دیگری بستگی دارد؟

آیا تاکنون اندیشیده اید که پنجره ای با قاب و شیشه زیبا در خانه خود بکار برده اید اما در طراحی دکوراسیون تمامی زیبایی آنرا زیر پرده ای ضخیم پوشانده اید؟

 



پنجره علاوه بر اینکه چشم اندازی است به دنیای بیرون در دکور داخلی خانه نیز جایگاهی خاص دارد.


به همان نسبت پوشش پنجره هم نقش مهمی در خلوت سازی حریم خصوصی خانواده و تنظیم نور آفتاب دارد.پوشش پرده میتواند نمایانگر دکوراسیون اتاق باشد.

 

شاید شما از دسته افرادی باشیدکه دوست دارند با آویختن پرده های تور زینتی حال و هوای سبک روستیک فرانسوی را به خانه بیاورند یا شاید ترجیح می دهید با آویختن پارچه های لخت و مزین به تخته والان یا نقوش برجسته دورس کلاسیک و سنتی داشته باشید.


شکل پذیری و انعطاف پرده های پارچه ای از بهترین ویژگی های پرده های پارچه ای این است که آنها نقش و رنگ را با خود به همراه می آورند.


اگر در انتخاب رنگ و اندازه پرده آگاهانه عمل کنید میتوانید در اندازه پنجره ها تاثیر گذار باشید یعنی اگر اندازه پنجره هایتان با هم یکی نیست و هماهنگی چندانی بین آنها وجود ندارد میتوانید به کمک پرده آنها را هم اندازه و هماهنگ جلوه دهید.

 

در کنار بسیاری از دکورهای امروزی استفاده از پرده های لخت و کم چین با والان ساده میتواند بهترین انتخاب ممکن به حساب بیاید.

 

در انتخاب پرده های پارچه ای به این موضوع فکر کنید که آنها در برابر نور خورشید و گرد و غبار تا چه حد مقاوم هستند.

 

الیاف ابریشمی ،استات،نخ،نایلون و کتان از نوع الیافی هستند که به سرعت به آفتاب واکنش نشان میدهند.الیافی مانند پلی استر و اکریلیک به راحتی با نور خورشید کنار می آیند و با دواتر هستند،البته آستر گرفتن پارچه های پرده نیز به مقاوم سازی پرده کمک میکند.

 

برای انواع پنجره های به اصطلاح فرانسوی،که معمولا به بیرون میچرخند و باز می شوند،بهتر است چوب پرده را به گونه ای انتخاب کنید که از دو طرف قاب پنجره بیرون بزند تا پرده هنگام جمع شدن در دو سوی پنجره از آن فاصله داشته باشد و در باز و بسته شدنش مشکلی ایجاد نکند.



والان های پارچه ای با مترین متراژ،بیشترین آراستگی را عرضه میکنند.

 

والان ها بر زیبایی دکور اتاق و پنجره می افزایند.استفاده از والان ها باعث میشود ریل پرده و نوار پرده در معرض دید قرار نگیرد.تنوع بسیار در رنگ و طرح والان ها وجود دارد که آنها را با هر دکوری کاملا هماهنگ میکند.

 

 

پنجره های زاویه ای:


بعضی از پنجره ها در زاویه ای متفاوت قرار دارند.


به ابن نوع پنجر ها،پنجره های زاویه ای می گویند.


در این سبک بهتر است برای هر دو پنجره یک نوع پوشش انتخاب کرد.


به این ترتیب با در نظر گرفتن زاویه دو دیوار و قرینه سازی پوشش دو پنجره،می توانید فضای بزرگتر و هماهنگی را خلق کنید.



اگر پرده های مورد استفاده از آن نوعی باشد که به یک طرف جمع میشود،بهتر است در آن سمت پنجره جمع شوند که از آن زاویه دورتر است.

 

 

 

اندازه پرده کرکره را می توانید به دلخواه خود انتخاب کنید و از رایج ترین انواع آنها می شود،به مدل "میکرو" با عرض 13 میلی متر،پرده "مینی" با عرض 26 میلی متر و پرده های پهن با پهنای 5 سانتی متر اشاره کرد.



پرده های کرکره ای در انواع فلزی،چوبی،پارچه ای و وینیلی در دسترس قرار دارد.


انواع کرکره های افقی برای درها و پنجره های کشویی مناسب است.پرده های کرکره ای به خوبی بسته میشوند و موجب صرفه جویی در انرژی میشوند.


بعضی از پرده ها متعلق به سبک موسوم به پالاریان می باشند،این سبک پنجره ها ه در معاری سنتی دیده میشود و هم در معماری مدرن.سبک پالایان از قدیم برای ایجاد تفاوت و زیبایی بیشتر در طراحی فضای داخلی خانه به کار می فته است.

 



 

 

 

 

 

خیلی از شما از کوچکی منزل خود رنج می برید و دوست دارید کاری کنید که این فضا بزرگتر به نظر برسد این خواسته ی شما غیر ممکن نیست بلکه با انتخاب کف پوش مناسب می توانید خانه ی خود را کوچک تر یا بزرگتر از آنچه که هست نشان دهید ،رنگ پارکتی که انتخاب می‌کنید مطمئنا روی فضای داخلی تاثیرگذار است.با آگاهی از این که رنگ، نور و فضا به هم وابسته‌اند، انتخاب سخت‌تر می‌شود. رنگ سقف و دیوارها تاثیر قابل توجهی روی احساس شما از محیط می‌گذارد. رنگ انتخابی می‌تواند یک اتاق را بزرگ‌تر، کوچک‌تر، پهن‌تر، باریک‌تر، عمیق‌تر، بلندتر، روشن‌تر و یا گرم‌تر نشان دهد.

 

 

۱- یک اتاق با پارکت و دیوارهای روشن خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اما اگر فقط از رنگ‌های روشن استفاده شود، خانه سرد و بی‌روح خواهد شد.

 

۲- اگر دیوارهای اتاق تاریک اما پارکت و سقف روشن باشد، تاثیر خطوط افقی بیش‌تر می‌شود. به عبارت دیگر به خطوط افقی بیش‌تر توجه می‌شود.

 

۳- در صورتی که پارکت و سقف روشن و کل دیوارها تیره باشند، اتاق باریک‌تر و بلندتر به نظر می‌رسد.

 

۴- پارکت تیره با دیوارها و سقف روشن ،اتاق را پهن‌تر نشان می‌دهد.

 

۵- یک اتاق با پارکت و سقف تیره و دیوارهای روشن ، پهن‌تر و پایین‌تر به نظر می‌رسد.

 

۶- اگر سقف روشن اما دیوارها و پارکت تیره باشند، حس بودن در زیرزمین در فرد ایجاد می‌شود. چون نور فقط از بالا خواهد بود.

 

 

چطور رنگ پارکت را مناسب فضا و احساستان انتخاب کنید ؟!

 

۱- پارکت بژ و کرم متمایل به زرد ، جاهای کم‌نور و تاریک را روشن‌تر و شادتر می‌کند و آرامش‌بخش است.

 

۲- پارکت فندقی جزو رنگ‌های گرم و هماهنگ است و فضایی صمیمی ایجاد می‌کند.

 

۳- پارکت قهوه‌ای ، حس ارتباط با زمین و طبیعت را ایجاد کرده و با مبلمان روشن زیباتر خواهد بود.

 

۴- پارکت بژ مایل به سفید احساس جدید بودن و پاکیزگی را بوجود آورده و فضای اتاق را روشن می‌کند.

 

۵- پارکت خاکستری تیره خنثی ، شیک و آرامش‌بخش است.



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • رهسپار با ولایت
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نیستان و آدرس neyestan2000.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.