درباره وبلاگ


سایت اخبار ایرانیان پایگاهی است برای کسانی که اهل علم و دانش و پژوهش و هنر هستند و این خواستگاه آنهایی است که بودن را از منظری عمیق مینگرند و وجود آدمی را در نهایت کالبدی مختصر نمی پندارند.
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 1029
بازدید کل : 13957
تعداد مطالب : 157
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

سایت خبری ایرانیان
مرجع اخبار و اطلاعات علمی فرهنگی مذهبی و هنری

 

 

در جهان امروز بحث تجارت اینترنتی و شاخه های مختلف آن به یکی مهمترین بخش های فناوری تبدیل شده است. اما بسیاری از افراد از نکات این مبحث بیخبرند. تفکرات عام مردم نیز در این مورد بی تاثیر نبوده است. قصد داریم تا 10 درس مهمی که پس از سالها کسب تجربه در این زمینه را به دست آورده ایم را در اختیار شما قرار دهیم.

 

درس اول
یکی از کارهائی که باید اولویت بالائی برای شما داشته باشد، جمع آوری آدرس پست الکترونیک بازدید کنندگان سایت شما است. از زمان شروع سایت، به جمع آوری آدرسها بپردازید. تهیه یک لیست از مشتریان بالقوه خدمات شما، یک باید است. هرچند ارائه یک خبرنامه الکترونیک بسیار عالی است ولی خیلی ضروری نیست. شما می توانید به لیست خود، تغییرات سایت، محصولات جدید یا هرچیز دیگری که دوست دارید ارسال کنید.
توجه داشته باشید که تا زمانی که لیست شما کوچک است، می توانید آنرا توسط نرم افزار پست الکترونیک موجود در رایانه خود پیش ببرید ولی وقتی لیست شما بزرگ شود، مثلا از 100 آدرس بیشتر شود، دیگر باید به دنبال ابزارهای مخصوص مدیریت لیست باشید و یا از سایت های مخصوص این کار استفاده کنید.

 

درس دوم
سایت شما ممکن است باعث پیروزی یا شکست شما شود. یک سایت با ظاهر حرفه ای نقش اساسی در موفقیت شما دارد. اگر در طراحی یک سایت حرفه ای چندان مهارت ندارید، حتما یک نفر حرفه ای برای این کار استخدام کنید. توجه داشته باشید که سایت حرفه ای به معنی یک سایت با امکانات گرافیکی بالا و بخشهای متحرک و یا حتی بخشهای Flash نیست. سایت حرفه ای در نگاه اول ممکن است خیلی هم ساده به نظر آید ولی ساختارمناسب، راحتی حرکت در سایت، دسترسی سریع به اطلاعات، سرعت بالا آمدن مناسب (مخصوصا با خطوط نه چندان مناسب ما)، وجود خدمات مناسب، خدمات پشتیبانی مناسب، پشتیبانی مناسب از زبان های مختلف و پارامتر های متعدد دیگری در حرفه ای شدن سایت شما موثر هستند. وجود یک مشاور در این زمینه در کنار شما، خیلی به شما کمک می کند.

 

درس سوم
اگر می خواهید پول زیادی بدست آورید، باید یک بازار خاص را انتخاب کنید که نیاز ویژه ای از مشتری را پاسخ دهد. مردم محصولات و خدماتی که نیاز شخصی آنها را پاسخ دهند خیلی دوست دارند. اگر شما نفر اول در برآوردن این نیاز باشید، برنده هستید. سعی نکنید در سایت خود همه جور خدمات یا محصولات را ارائه کنید. مثلا برای خرید کتاب، یک سایت فرهنگی که روی فروش کتاب متمرکز است را انتخاب می کنید یا یک سایت که از فروش گل و اسباب بازی گرفته تا فروش لوازم منزل و شکلات و کتاب ؟ حتی آمازون که همه چیز می فروشد، هنوز به عنوان یک کتاب فروشی شناخته می شود تا یک اسباب بازی فروشی.

 

درس چهارم
ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نیاز به صرف وقت و هزینه دارد. کلید ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما، برقراری هرچه بیشتر ارتباط از سایر سایتها به سایت شما است. هرچند لیست شدن در موتورهای جستجو اولین قدم شما باید باشد ولی نباید به آن اکتفا کنید. دو روش خوب برای ایجاد ترافیک به سایت شما عبارت است از:

 

- برنامه همکاری فروش (Affiliate program) - چنین برنامه ای به برقراری صدها و حتی هزاران ارتباط از سایر سایتها به سایت شما کمک می کند. موضوع از این قرار است که شما برنامه ای طراحی می کنید که هرکس که خدمات و محصولات شما را از طریق سایت خود بفروشد، درصدی از فروش به او تعلق می گیرد. حتی برخی برنامه ها، در جلب مشتری، حتی اگر فروشی هم صورت نگیرد، پول می دهند.


- ارائه خدمات و محصولات رایگان - ارائه چنین امکانات رایگانی به جذب ترافیک زیاد به سایت شما کمک خوبی می کند. مثلا ارائه مقالات رایگان که دیگران بتوانند در سایت خود از آنها استفاده کنند و به سایت شما ارتباط دهند. کتاب های الکترونیک رایگان، نرم افزار، فایل های صوتی که بتوانند در Flash از آنها استفاده کنند، ملودی های طراحی شده برای گوشی های موبایل و خیلی چیزهای جذاب دیگر.

 

درس پنجم
فروش محصولات و خدمات خودتان خیلی از فروش برای بقیه، سود آورتر است. برخی از برترین اقلام قابل فروش در اینترنت عبارتند از:
- نرم افزار
- اطلاعات
- سایت های اختصاصی
- خدمات اینترنت

 

درس ششم
معمولا مردم دوست ندارند که در معرض فروش قرار گیرند و در مقابل آن مقاومت می کنند. شما خیلی موفق تر خواهید بود اگر در جهت ارائه کمک به مشتریان خود حرکت کنید. این کار با نوشتن مقالات مفید، دوره های آموزشی و یا حتی با حضور فعال در اتاق های گفتگوی مناسب با خدمات شما حاصل می شود. اعتماد، حرف اول را در تجارت اینترنتی می زند. شما باید در میان مخاطبین خود، اعتبار کسب کنید. اگر مشتری احساس کند که شما قبل از فکر کردن به فروش به او و بدست آوردن پول، می خواهید مشکل او را شناسائی کنید و به او در رفع نیازش، کمک کنید، خیلی راحت تر به شما اعتماد می کند.

 

درس هفتم
خودکار کردن کارها، وقت با ارزش شما را حفظ می کند. هرچند در تجارت، خیلی کارها را باید شخصا انجام دهید و درگیر آنها شوید، خیلی کارها را هم می توان خودکار کرد، مثل:
- مدیریت لیست آدرسها
- پیگیری ها با مشتری
- پیام های خوش آمد گوئی
- پیغام های تشکر
- پیگیری سفارش ها
- تایید سفارش ها
این کار با استفاده از سیستم های پاسخ گوی خودکار، کدها و برنامه های نرم افزاری قابل حصول است.

 

درس هشتم
سازمان مناسب کار، یک دلیل اصلی موفقیت تجارت شما است.
- یک برنامه کاری زمان بندی شده برای هر روز خود تنظیم کنید.
- از برنامه دریافت پست الکترونیک با قابلیت طبقه بندی نامه های دریافتی در زیر شاخه های مختلف استفاده کنید.
- فایل ها و شاخه های موجود در رایانه خود را برای دسترسی راحت تر و سریع تر، تنظیم کنید.
- یک صفحه "سوال و جواب های مکرر" برای سایت خود طراحی کنید.
- برای پیام هائی که بصورت متناوب ارسال می کنید، یک ساختار مشخص تعریف کنید.
- در رایانه خود یک صفحه شامل اطلاعات ورود به سایت هائی که با آنها همکاری دارید و آدرس وب آنها برای دسترسی راحت تر، تهیه کنید.

 

درس نهم
بالاترین اولویت برای شما باید خدمات پس از فروش مناسب و رضایت کامل مشتری باشد. هرچند داریم در مورد دنیای اینترنت صحبت می کنیم ولی با مردمی که در دنیای واقعی زندگی می کنند سروکار داریم. خیلی هم به ارتباط های مصنوعی و نرم افزاری و پست الکترونیک تکیه نکنید. خیلی از بازدید کنندگان سایت شما می خواهند با یک تفر در بخش خدمات مشتری شما حرف بزنند و بعد خرید کنند. از امکانات پشتیبانی زنده (Live Agent) در سایت خود استفاده کنید.

 

درس دهم
برای بدست آوردن پول، باید پول خرج کنید. شما باید در موارد زیر با دست باز سرمایه گذاری کنید:
- رایانه
- دسترسی به اینترنت
- نرم افزار
- ثبت دامنه
- میزبانی سایت
- آموزش شامل کتاب، سی دی و غیره
- تبلیغات

 

درس یازدهم
هرچند قرار ما فقط ده درس مهم بود، ولی همیشه به خاطر داشته باشید که خطرناک ترین تهدید برای موفقیت شما و غیر حرفه ای ترین کار در اینترنت، Spam است. همیشه از آن دوری کنید.



5 / 12برچسب:, :: 1:15 ::  نويسنده : سایت خبری ایرانیان

 

 

هم اکنون قصد داریم به معرفی یک ترفند جالب بپردازیم! ممکن است تاکنون راه‌های گوناگون نرم‌افزاری برای از کار انداختن ماوس و قفل آن شنیده باشید. به طوری‌ که ماوس با وجود اتصال به کامپیوتر، عمل نکرده و نشان‌گر آن در محیط ویندوز کار نکند. در این ترفند برای از کار انداختن ماوس از یک روش غیر نرم‌افزاری و تا حدودی عجیب بهره خواهیم برد و به نوعی سر موش کامپیوترتان را خواهیم برید! از این ترفند می‌توانید برای شوخی با دوستانتان استفاده کنید.

 

برای این کار:
شما تنها به مقدار اندکی خمیر بازی احتیاج دارید. خمیرهای بازی در فروشگاه‌های اسباب‌ بازی فروشی به سادگی قابل خریداری هستند. همچنین می‌توانید از آدامس هم به جای خمیر استفاده کنید.
ماوس شما نیز بایستی ماوس نوری باشد. نه از نوع ماوس‌های قدیمی و گوی‌دار.

اما برای از کار انداختن ماوس:
کافی است مقدار اندکی خمیر به اندازه نوک انگشت را در زیر ماوس، درست در مرکز منطقه‌ای که نور از ماوس خارج می‌شود قرار داده و بچسبانید.
اکنون در صورتی که با ماوس کار کنید، ماوس به سادگی حرکت می‌کند اما نشانگر ماوس بی حرکت ایستاده است.
با برداشتن خمیر از روی ماوس مجدد می‌توانید از ماوس استفاده کنید.

ترجیحأ از خمیر به جای آدامس استفاده کنید، چرا که چسبندگی آدامس بیشتر است و ممکن است به این آسانی از روی ماوس پاک نشود.

منبع:tarfandestan.com



 

 

ویندوز شما بعد از مدتی استفاده کند شده و از همه بدتر مدت زیادی طول می کشد تا بعد از روشن کردن بالا بیاید. شما هم حوصله ندارید هر بار چند دقیقه صبر کنید تا ویندوز آماده کار بشود. ‏

در این مطلب ده روش گفته شده که با اجرای آنها می توانید سرعت بوت ویندوز را بیشتر کنید. دقت کنید برای استفاده از بعضی از این روش ها لازم است یک کاربر حد متوسط یا بالاتر ویندوز باشید و آنها را با احتیاط و مسوولیت خودتان انجام می دهید. اگر می خواهید سریع تر ویندوزتان را آماده به کار داشته باشید به ادامه مطلب مراجعه کنید. ‏



بایوس را دستکاری کنید ‏

معمولا با زدن دکمه DEL هنگام بوت شدن کامپیوتر می توانید وارد تنظیمات بایوس بشوید. یکی از چیزهایی که سرعت بوت را بالا می برد این است که در بخش تنظیمات بوت شدن، هارد دیسک را گزینه اول قرار بدهید. بعضی اوقات درایو سی دی یا فلاپی! قبل از بوت شدن چک میشوند که چند ثانیه ای سرعت بوت را کم می کند. اگر بعدا بخواهید کامپیوتر را از روی سی دی بوت کنید می توانید برگردید و این گزینه را به جای قبل برگردانید. ‏

‏بعضی مادربورد ها هم گزینه ای به نام QuickBoot دارند که با فعال کردن اش می توانید سرعت بوت را بالا ببرید. هنگام دستگاری تنظیمات بایوس دقت کنید که اشتباهی چیزی را تغییر ندهید. ‏



برنامه های اضافی را از استارت آپ حذف کنید ‏

یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن سرعت بوت سیستم عامل این است که برنامه های اضافی را از لود شدن هنگام بوت حذف کنید. برای اینکار در بخش جستجوی ویندوز در منوی Start تایپ کنید: msconfig و اینتر را بزنید. در آنجا به برگه StartUp مراجعه کنید. ‏

اینجا لیست نرم افزارهایی را می بینید که همراه روشن شدن کامپیوتر در ویندوز اجرا می شوند. می توانید تیک نرم افزارهایی که نمی خواهید اجرا شوند را از اینجا بردارید. دقت کنید که این کار را با احتیاط و فقط در مورد نرم افزارهایی انجام بدهید که آنها را می شناسید. در مواردی که شک دارید این کار را انجام ندهید یا کمی از گوگل کمک بگیرید. ‏



سرویس های ویندوز را با تاخیر آغاز کنید ‏

کاربران حرفه ای ویندوز معتقد اند اگر سرویس های اضافی را در برگه Services بخش msconfig غیر فعال کنند به افزایش سرعت کمک زیادی میشود. اما بسیاری از کاربران با این کار برای ویندوز شان درسرهایی درست می کنند چون دقیقا نمی دانند هر سرویس چه کاری را انجام میدهد. ‏

راه بهتر این است که به بخش سرویس های ویندوز مراجعه کنید و گزینه شروع با تاخیر (Delayed Start) را برای سرویس های غیر مهم انتخاب کنید. با این کار ویندوز سریع تر بوت می شود و سرویس های جانبی با کمی تاخیر کار خودشان را آغاز می کنند. ‏

 

زمان منوی بوت را کم کنید ‏

اگر از چند سیستم عامل روی کامپیوترتان استفاده می کنید یک منوی بوت وجود دارد که ۳۰ ثانیه برای انتخاب سیستم عامل صبر می کند. می توانید این گزینه را کمتر کنید (من ۳ ثانیه را انتخاب کرده ام) برای این کار باز هم به بخش msconfig بروید و برگه BOOT‪.‬INI را انتخاب کنید. آنجا یک عدد کمتر را انتخاب کنید. ‏

 

‏سخت افزارهای اضافی را غیرفعال کنید ‏

هنگام روشن شدن، ویندوز تعداد زیادی درایور را همراه خودش لود می کند. ممکن است از بسیاری از آنها هیچ استفاده ای نکنید. مثلا ممکن است از مودم قدیمی دیال آپ یا بلوتوث تان اصلا استفاده نکنید یا یک فلاپی قدیمی روی کامپیوتر شما همچنان زندگی می کند. ‏

برای اینکار در بخش جستجوی منوی Start ویندوز تایپ کنید: Device Manager و در آنجا با رایت کلیک کردن سخت افزارهای اضافی و بدون کاربرد را غیر فعال کنید. اینجا هم دقت کنید که فقط مواردی که می شناسید را غیر فعال کنید. ‏



آنتی ویروس تان همیشه به روز و در حال اجرا باشد ‏

این مورد به توضیح نیاز ندارد و امنیت همیشه باید اولویت اول شما باشد. یک آنتی ویروس مناسب نصب کرده، آن را آپدیت نگه دارید و به صورت دوره ای کامپیوترتان را اسکن کنید. این کار بیش از اینکه نکته ای برای افزایش سرعت بوت کامپیوتر باشد، یک مورد پیشگیری کننده است. زیرا در صورتی که به ویروس یا بدافزاری دچار شوید، مطمئنا سرعت بوت کامپیوترتان کاهش خواهد یافت. با کمی گشت و گذار در ‏ نگهبان ‏ ، می توانید گزینه های مناسبی برای این کار پیدا کنید. ‏


فونت های غیر ضروری را حذف کنید ‏

از ابتدای خلق ویندوز، این سیستم عامل هنگام بالا آمدن تمامی فونت ها را لود می کند که این کار باعث کاهش سرعت بوت می شود. ممکن است این کار چندان تاثیری نداشته باشد، اما باز هم تا حدی باعث کاهش سرعت بوت می گردد. ویندوز سون به صورت عادی ۲۰۰ فونت را هنگام بالا آمدن لود می کند. اگر مجموعه آفیس را هم نصب کنید، این تعداد افزایش می یابد. جالب اینجا است که شما تعداد بسیار کمی از این فونت ها را لازم دارید. پس می توانید برای افزایش سرعت بوت، با آنها خداحافظی کنید. در ویندوز سون، از باکس جستجوی منوی استارت، پوشه فونت را پیدا کرده و تمامی فونت های غیر ضروری را انتخاب کنید، حال تنها کافی است دکمه Hide را در تولبار پنجره فونت کلیک کنید. با این کار هر وقت به یکی از آنها نیاز داشتید، دوباره ان را بر می گردانید، اما تا آن زمان، ویندوز دیگر هنگام بوت فونت های پنهان شده (Hide) را لود نمی کند. توجه داشته باشید پنهان کردن چند عدد فونت از میان صدها فونت ویندوز تاثیر قابل ملاحظه ای نخواهد داشت. یا بخش بزرگی از فونت های بی مصرف را پنهان کنید، یا اینکه کاهش سرعت بوت را به جان بخرید. ‏



حافظه کامپیوتر (RAM) را ارتقا دهید ‏

اضافه کردن میزان رم کامپیوتر همواره راه حل بسیار موثری برای افزایش سرعت آن است. این روزها با قیمت های بسیار پایین و مناسبی می توانید رم را افزایش داده و کارایی کامپیوترتان را به شکل قابل توجهی افزایش دهید. البته اگر تبحری در این کار ندارید، بهتر است برای برداشتن رم قدیمی و نصب رم جدید به افراد یا شرکت های خبره مراجعه کنید. زیرا اشتباه در این کار می تواند باعث ضربه خوردن و شکستن خود رم یا مادربورد کامپیوتر عزیزتان گردد. ‏

 

‏به کامپیوترتان یک آی پی ثابت اختصاص دهید. ‏

وقتی که کامپیوتر برای بار اول بالا می آید، زمان قابل توجهی را برای ارتباط با شبکه و دریافت آدرس IP می گذارند. شما می توانید با اختصاص یک آدرس آی پی استاتیک دائمی به کامپیوتر، کل پروسه زمان بر درخواست آی پی را کنار بگذارید. این کار نه تنها به شبکه تان اجازه می دهد که ارتباط راحت تر و کاراتری با کامپیوترتان داشته باشد، بلکه تا حدی باعث افزایش سرعت بوت سیستم تان هم خواهد شد. ‏



به جای هارد دیسک از SSD استفاده کنید ‏

شاید بتوان گفت امروزه هارد دیسک ها بزرگترین بزنگاه سرعت گیر کامپیوترها هستند. یکی از بهترین ارتقاها برای افزایش سرعت و کارایی کامپیوتر، می تواند نصب یک درایو SSD باشد. زیرا این درایو با سرعت خواندن و نوشتن فوق سریعش، می تواند به میزان قابل توجهی سرعت بوت شما را افزایش دهد. البته هنوز این ارتقا، انتخاب پرهزینه ای است. اما اگر می خواهید سرعت کامپیوتر تان را افزایش داده و آن را بسیار سریعتر بوت کنید، SSD یکی از انتخاب های ضروری شما است که نتایج شوکه کننده ای به دنبال خواهد داشت. ‏

‏منبع:narenji.ir



 

 

هم اکنون شاید پس از گوشی های موبایل، دستگاه های MP3 Player رشد روز افزونی دارند. در این ترفند قصد داریم به معرفی چند ترفند قابل استفاده در MP3 Player های مختلف بپردازیم. ترفندهایی کاربردی که میتوانید از MP3 Player خود بهتر و بهینه تر استفاده کنید.

 

کپی کردن آهنگهای حفاظت شده توسط قانون DRM
فرض کنید که در اینترنت فایل‌های موزیکی را خریداری کرده‌اید. گرچه در کامپیوتر آنها به راحتی اجرا می‌شوند، اما در MP3 Player آهنگ‌های خریداری شده پخش نمی‌شوند.
در حالت عادی فایل‌های موسیقی با قانون کپی DRM یا Digital Rights Management وجود دارند، پس MP3 Player شما نیز تنها وقتی قادر به اجرای این آهنگ‌ها خواهد بود که نرم‌افزار اجرایی او از قانون کپی گفته شده حمایت و پشتیبانی کند.
اینگونه که معلوم است در دستگاه شما چنین پشتیبانی وجود ندارد. اما شما می‌توانید فایل‌ها را به راحتی از قانون DRM جدا کنید. برای این کار باید موزیک‌ها را روی یک Audio CD ثبت کنید و سپس آنها را به فرمت MP3 تبدیل کنید. باید گفت که کیفیت صدا به خاطر تغییرات بوجود آمده در این میان، کمی تضعیف خواهد شد.

 

ادغام کردن آهنگ های WMA
اگر آهنگ‌های شما به فرمت WMA می‌باشند، ابتدا با برنامه‌ای مانند Windows Media Player یا هر برنامه دیگری با قابلیت ثبت و کپی مانند Nero یک سی‌دی Audio درست کنید.
اگر از نسخه 9 Windows Media Player استفاده می‌کنید گزینه های مقابل را برگزینید:

File > Copy > Copy to Audio CD

 

اگر از نسخه 10 Windows Media Player استفاده می‌کنید گزینه‌های مقابل را فعال کنید:

File > CDs and Device - Copy AudioCD

 

اکنون یا در Windows Media Player لیست موجود از آهنگ‌های مورد نظر را انتخاب کنید یا آنها را در اکسپلورر ویندوز انتخاب کنید و به Media Player بکشانید.
توسط گزینه Start copy سی‌دی جدیدی رابا فایل‌های WAV درست می کنید.هنگامی که این عمل پایان یافت، آهنگ‌های Audio-CD را به قالب MP3 تبدیل کنید. برای اینکار در Windows Media Player 10 گزینه‌های مقابل را برگزینید:

File > CDs and device > Copy from Audio CD


اکنون فایل‌های MP3 را بدون هرگونه قانون کپی دریافت خواهید کرد. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که کاری که انجام داده‌اید درست بوده است، از راه زیر امتحان کنید:
در اکسپلورر ویندوز، نشانگر موش را چند ثانیه‌ای بر روی فایل MP3 نگهدارید. اکنون باید پنجره‌ای با محتوای زیر برای شما ظاهر شود: safe:No.

 

تبدیل آهنگ های MP4
فرض کنید که آهنگ‌های M4P را از iTunes-Store اپل تهیه کرده‌اید. از این آهنگ‌ها نیز می‌توانید DRM را جدا کنید. برای اینکار باید توسط iTunes یک Audio CD درست کنید. یک لیست پخش را انتخاب کنید و یا آهنگ‌های مورد نظر خود را جدا کنید. سپس توسط گزینه های زیر CD صوتی را تشکیل دهید:

Edit > Setting > Advanced > Copy-audio-CD

 

سپس می‌توانید آهنگ‌های Audio CD را مانند مطالب گفته شده در بالا به قالب MP3 تبدیل کنید.

منبع:tarfandestan.com



 

 
 

احتمالا شما هم کنجکاو هستید که برخی علائم و اعداد که در پشت بسیاری از وسایل الکترونیکی و ارتباطی دیده می شوند، چه معنی و مفهومی دارند. کمی به پشت اسمارت فون یا تبلت خود دقت کنید، چیزی دستگیرتان نشد؟

 

اگر خوب به این علامت نگاه کنید متوجه میشوید که یک F به همراه دو C در داخل یکدیگر است. FCC مخفف Federal communication commission یا کمیسیون ارتباطات ایالات متحده می باشد. هر وسیله ای که بخواهد از ارتباطات الکترونیکی استفاده کند، برای فعالیت در آمریکا باید مجوز این کمیسیون را داشته باشد. آی فون نه تنها یک موبایل است، بلکه از امکانات ارتباطی مثل بلوتوث و وای فای هم استفاده میکند! شناسه FCC یا FCC ID هر آی فون در پشت آن آورده شده.

 
 
 
 

سطل آشغالی که روی آن ضربدر خورده است به این معنا است که شما به خاطر باطریی که در داخل گجت تان وجود دارد، نمی توانید آن را به راحتی دور بیندازید، چرا که برای محیط زیست مضر است. در صورتی که می خواهید گجت مستعمل و از کار افتاده خود را دور بیندازید، باید آن را به مراکز ویژه بازیافت تحویل دهید. که البته این مسأله برای ما داخل ایران بیشتر شبیه یک طنز است...

 
 
 
 

عبارت CE مخفف conformité européene می باشد، که مجوزی برای فعالیت دستگاه های الکترونیکی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. عدد کنار این علامت نوع دستگاه را مشخص می کند که آیفون با عدد 0682 مشخص می شود و تأیید می کند این دستگاه مقررات لازم جهت فروش در اروپا را رعایت کرده است. علامت تعجبی هم که در انتها آمده، به فرکانس های مورد استفاده دستگاه بر می گردد، برای مثال فرکانس مربوط به تکنولوژی وایرلس در فرانسه بین 2.4 GHz و 2.454 GHz است. دستگاه هایی که این فرکانس را رعایت می کنند در "کلاس 1" این طبقه بندی جا میگیرند اما دستگاه هایی مثل آی فون که این فرکانس را رعایت نمی کنند "کلاس 2" محسوب می شوند و در پشت خود باید این علامت تعجب را درج کنند.

 
 
 
 

در خط بالای این علائم نیز اعدادی را می بینیم. عدد اول مدل گوشی را تعیین می کند که برای آیفون، A1332 EMC 380A است. عدد بعدی FCC ID است که در بالا راجع به آن توضیح دادیم. سپس عدد IC را میبینیم که مخفف industry Canada می باشد و مربوط به استانداردهای لازم برای فروش در داخل کانادا است.

این علائم مربوط به آیفون هایی است که برای فروش در آمریکا، اروپا و کانادا تولید شده اند. برای اطلاع از علائم مورد استفاده در سایر کشورها می توانید در آی فون خود به قسمت setting > general > about > regulatory بروید.


 

 

 

با استفاده از این ترفند میتوانید بدون نیاز به کیبورد متصل به رایانه تان و تنها از طریق ماوس و استفاده از ویندوز XP به راحتی تایپ نمایید. این ابزار موجود در ویندوز XP، در اصل یک کیبورد مجازی را برای شما فراهم خواهد آورد.

 

برای این کار:
کافی است از منوی Start به Run بروید.
در محیط Run دستور OSK را تایپ نموده و Enter را بزنید.
خواهید دید که یک صفحه کلید برای شما باز خواهد شد.
برای تغییر دکمه ها هم به زبان دیگر مثل فارسی میتوانید از کلیدهای ترکیبی Alt + Shift استفاده نمایید.



 

 

تابستان فصل سفر است؛ فرقی نمی‌کند چند ساله باشید یا تعطیلات شما چه وقتی در سال باشد، همه‌ی آدم‌ها مسافرت‌ در فصل گرم سال را دوست دارند. هر مقصدی هم با توجه به جذابیت‌هایش، طرفدارهای خودش را دارد؛ اما نباید فراموش کرد که رعایت چند تا نکته‌ ساده و مهم، می‌تواند سفر بهتری را برای ما رقم بزند.

 


چه چیزی با خود ببریم؟

با توجه به مقصد سفرتان، به وسایل متفاوتی ممکن است احتیاج داشته باشید. روی هم رفته بد نیست حواس‌تان به موارد زیر باشد:

 

لباس خنک و سبک بردارید. لباس‌های پلاستیکی و چسبان انتخاب مناسبی برای پوشیدن در آب و هوای گرم مناسب نیستند؛ جلوی عرق‌کردن طبیعی بدن را می‌گیرند و بعد از یک‌بار پوشیدن در هوای گرم بوی خوبی نخواهند داشت.

لباس‌هایی بپوشید که راحت شسته و خشک شوند. آب و هوای شهرهای ساحلی عموماً مرطوب و شرجی است و لباس‌ها دیرتر خشک می‌شوند، اگر لباس نخی و سبک داشته باشید کم‌تر نگران این قضیه خواهید بود.

با لباس‌های غیرضروری چمدان خودتان را سنگین نکنید؛ فصل تابستان و حراج و خرید است، احتمال ول‌خرجی را در نظر بگیرید و مطمئن باشید می‌توانید از لباس‌های تازه خریداری شده‌تان در همان شهر بپوشید.

 

کفش راحت انتخاب کنید. مطمئناً با کفش کتانی نمی‌توانید روی شن‌های ساحل راه بروید، علاوه بر این‌که پاها را خیلی داغ می‌کند، باید چندین بار کفش‌ها را بشویید تا از شر شن‌ها خلاص شوید. یک جفت صندل یا کفش تابستانی همراه داشته باشید. اگر قصد پیاده‌روی‌های طولانی دارید، به کفش کتانی هم نیاز پیدا خواهید کرد، مگر این‌که از راحتی و طبی‌بودن صندل‌هایتان اطمینان داشته باشید.

 

ضد آفتاب، عینک آفتابی، کلاه. بدون این سه تا از خانه بیرون نروید. اشعه‌‌های مضر خورشید، که تابستان را فصل قدرت‌نمایی خودش می‌داند، بیشتر از هر چیز روی چشم و پوست تاثیر می‌گذارند. یک عینک آفتابی راحت و سبک، که ترجیحاً فلزی نباشد و توی گرما داغ نکند به همراه یک ضدآفتاب مرغوب می‌تواند راه‌حل خوبی برای محافظت از پوست و چشم‌‌هایتان باشد. کلاه‌های لبه‌دار نیز هم به عینک و ضد آفتاب کمک می‌کنند و هم جلوی آسیب‌زدن‌ آفتاب به موها را می‌گیرند.

 

یکی دو تا کیسه‌ی پلاستیکی همراهتان داشته باشید. موقع ترک ساحل و در مواجه با لباس‌های خیس و شنی به دردتان می‌خورد. به غیر از این، می‌توانید لباس‌های تمیز و کثیف را با کیسه از هم جدا کنید و همه را پیش هم توی چمدان نگذارید.

 

اگر بطری‌های کوچک آب معدنی را دوست ندارید، یک بطری یا لیوان در دار کوچک که بتوانید گوشه‌ی کیف‌تان حملش کنید، همراه ببرید. باید به طور مرتب آب بنوشید و شاید همه‌جا لیوان شخصی یا آب تمیز در دسترس نباشد.



چه غذایی بخوریم؟

سعی کنید غذاهای خیلی چرب و سنگین در برنامه‌ی غذایی‌تان نباشد. میان‌وعده‌های سبک میل کنید. میوه‌های تازه و سبزیجات را حتماً به یاد داشته باشید.

 

مهم‌ترین خوراک تابستان، نوشیدنی است. نوشیدنی‌های خنک و ترجیحاً طبیعی بنوشید. آب‌میوه‌ها و نوشابه‌های گازدار هر چه کم‌تر، بهتر. داخل لیوان آب‌ چند قطره لیمو بچکانید؛ لیمو به تعریق سالم‌تر بدن کمک می‌کند.

 

از بهداشت رستوران یا کافه‌ای که می‌خواهید آن‌جا غذا بخورید مطمئن باشید. با یک نگاه به ظاهر رستوران می‌توان متوجه وضعیت آشپزخانه‌اش هم شد. اگر غذایتان بو یا رنگ غیرطبیعی داشت حتماً با پیشخدمت در میان بگذارید و آن غذا را نخورید.

 

بهتر است از فروشنده‌های دوره‌گرد، موادغذایی نخرید؛ چون که در معرض هوای آزاد بوده‌اند و احتمال فاسدشدن‌شان بیستر است.

 

خوراکی‌های مثل شیر، خامه و کره را پاستوریزه بخرید و به تاریخ انقضای آن‌ها دقت کنید.

 

سفر تابستانی با کودکان 

بچه‌ها سریع‌تر در گرما کلافه می‌شوند. کودک‌تان را خیلی در فضای گرم و آفتابی نگه ندارید.

 

لباس مناسب و خنک به او بپوشانید و حتماً از ضد آفتاب‌های مخصوص کودکان برای محافظت از پوست صورتش استفاده کنید.

 

اگر به سنی رسیده که عینک را روی صورتش نگه دارد، یک عینک آفتابی مرغوب برایش تهیه کنید.

 

اگر کودک شما از پوشک استفاده می‌کند، پماد و لوسیون‌های ضد سوزش پوست همراه داشته باشید و از سوختن پاهایش جلوگیری کنید.

 

سعی کنید در شهر خودتان چند باری او را به استخر ببرید که از آب ترسی نداشته باشد؛ در این صورت بچه‌ها از بازی‌های آبی خیلی استقبال می‌کنند و بهشان خوش می‌گذرد.

 

کنار دریا یا استخر باید بیشتر مراقب او باشید. حواستان باشد خیلی توی دریا جلو نرود، کناره‌های استخر ندود و زمین نخورد.



توصیه‌های عمومی

بد نیست یک مجله یا کتاب سبک همراه داشته باشید، وقتی در حال درازکشیدن در آفتاب هستید، به اهمیتش پی می‌برید.

 

خیلی در معرض تابش خورشید نباشید. جاهای خنک و سایه را برای استراحت انتخاب کنید. مراقب گرمازدگی باشید. بعضی از فرودگاه‌ها، مراکز خرید و هتل‌ها به خاطر سیستم‌های خنک‌کننده‌ی پر قدرتی که در فصل تابستان فعال می‌کنند، خیلی سرد هستند. اگر شما یکی از آدم‌های به اصطلاح سرمایی هستید یا خیلی راحت مریض می‌شوید، یک ژاکت معمولی در دسترس داشته باشید. تغییر ناگهانی دمای بدن می‌تواند باعث سرماخوردگی شود.

 

کیف دستی خود را سبک کنید. گرمای هوا و کیف سنگین و شهری که خوب بلدش نیستید، می‌تواند بیش از حد شما را کلافه کند.

 

اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنید. داروهای موردنیاز را به مقدار کافی همراه ببرید. اگر مبتلا به دیابت هستید، مراقب دمای نگهداری داروها و انسولین مورد مصرفتان باشید، خیلی در معرض آفتاب قرار نگیرید، نوشیدنی‌های سالم و بدون قند زیاد بنوشید.

 
منبع:tebyan.net


 

 

 



اگر خانه‌تان قدیمی است یا اتاق‌ها بی‌روح و دلگیرند، وقت تغییر دکوراسیون رسیده است.

 

تغییر دکوراسیون فکر خیلی‌ها را مشغول می‌کند. ممکن است ندانید از کجا باید شروع کنید؟ یا نگران نداشتن بودجه کافی برای چیزهایی که می‌خواهید باشید.

 

کلید تغییر دکوراسیون دنبال کردن یک طرح خوب است. اگر ایده‌ی خوبی در نظر دارید، شروع کرده، اتاق رویایی و دلخواه خود را به زیبایی درست کنید.

 

 

سبک


هنگام تغییر دکوراسیون، ابتدا باید در مورد سبک کار تصمیم‌گیری کنید. آیا می‌خواهید دکوراسیون همان چیزی که دوست دارید، باشد یا جدید و متفاوت؟ مایلید دکور از چوب طبیعی باشد؟ یا مدرن؟ و یا آنتیک؟ با تصمیم در مورد سبک کار به دنبال اجزایی باشید که دکوراسیون را تکمیل و ظاهری هماهنگ ایجاد کنند.

 

 

ایده


بعد از تصمیم در مورد سبک کار به دنبال ایده گرفتن باشید. ایده می‌تواند یک موضوع خاص باشد.


اگر در ویلا تغییر دکور می‌دهید، به دنبال چیزهای خاص باشید. حتی در انتخاب وسایلی مانند روتختی، فرش و تابلو دقت کنید تا مجموعه‌ای از چیزهای مورد علاقه داشته باشید.


راه دیگر برای گرفتن ایده، ورق زدن مجلات دکوراسیون و پیدا کردن طرح مورد علاقه است. انتخاب طرح خاص، شما را در انتخاب دکور، رنگ، مبلمان، کارهای هنری و وسایل کمک کرده، در مسیری مشخص قرار می‌دهد.

 

 

استفاده مجدد از وسایل


گرچه راحت‌شدن از دست وسایل قدیمی و شروع با یک اتاق کاملا خالی راحت‌تر است اما بعضی مواقع بودجه فرد اجازه این کار را نمی‌دهد. به مبلمان و وسایل قدیمی نگاهی بیندازید. ببینید از کدام‌یک می‌توانید در اتاق جدید استفاده کنید. شاید بعضی از صندلی‌ها قابل رنگ کردن باشند یا با تعویض قاب یک تابلوی هنری بتوان بار دیگر از آن استفاده کرد. می‌توانید پرده‌های کتان را رنگ کنید و یا کاناپه سالم را با رومبلی جدید کاملا تغییر دهید. بعضی وقت‌ها تغییر چیدمان مبل‌ها یا استفاده از اشیاء قدیمی به شکلی جدید تغییری رومانتیک و محسوس ایجاد می‌کند. برای مثال می‌توانید از صندوق قدیمی اتاق‌خواب به عنوان میز قهوه‌خوری استفاده کنید. یا کاربرد میزهای بلند، باریک و قدیمی را تغییر دهید.

 

 

نورپردازی


یکی از مهم‌ترین عوامل در تغییر دکوراسیون، نورپردازیست. با نور مناسب، حال‌وهوای خانه تنها با زدن یک کلید تغییر می‌کند. به میزان نور طبیعی و تاثیر آن روی فضای یک اتاق در طول روز دقت کنید. جاهایی که نور کافی نیست را با چراغ جبران کنید. به جاهایی که نیاز به نور کافی هست مانند محل مطالعه، غذاخوردن و انجام کارهای دقیق دقت نمایید. نور را برای زمان استراحت و سرگرمی تنظیم کنید. از تنظیم‌کننده‌ها برای کنترل نور اتاق استفاده کنید.

 

 

مرکز توجه

 

در هر اتاق، گوشه یا قسمتی را برای قرار دادن چیزهای مورد علاقه خود اختصاص دهید. آن‌ها را به صورت پراکنده پخش نکنید. با هم بودن وسایل مانند مجموعه‌ای از کارهای هنری خواهد بود و مرکز توجه قرار خواهد گرفت. برای ایجاد هماهنگی، آن‌ها را با هم روی قفسه یا دیوار قرار دهید. اگر دوست دارید از عکس استفاده کنید، آن‌ها را داخل قاب‌های یک رنگ و یک جنس قرار بگذارید. سرویس چای‌خوری قدیمی مادربزرگ را روی قفسه گذاشته یا مجموعه کیف‌های صنایع دستی را به دیوار آویزان کنید.

 



 

 

محققان دانشگاه ايالتي مونتانا موفق به توسعه فرآيند تبديل گياه روغني كاملينا به سوخت جت شدند.



محققان در جريان يك فرآيند در دما و فشار پايين موفق شدند علاوه بر توليد سوخت جت از گياه روغني كاملينا، گازهاي بوتان، پنتان، بنزين، گازوئيل، تري گليسيريد و ديگر محصولات اولئوشيميايي توليد كنند.

 

سوخت جت گياهي توليد شده از روغن گياهي «كاملينا» موفق به اخذ استاندارد انجمن تست مواد آمريكا (ASTM) شده است.

 

در حال حاضر تنها چند روش محدود براي توليد سوخت هاي تجديد پذير براي هواپيماي جت وجود دارد كه متداول ترين آنها، روش «فيشر – تروپس» است.

 

سالانه بيش از 73 ميليارد گالن سوخت جت توليد مي شود كه 3.5 درصد سهم توليد گازهاي گلخانه اي را به خود اختصاص مي دهد. توليد سوخت از دانه هاي گياهي نقش مهمي در كاهش آلودگي ايفا مي كند.



 

 

تعامل انسان و رایانه در سالهای آینده وارد مرحله ای خواهد شد که هم به انسان و هم به رایانه اجازه می دهد با درک صداهای کلامی طبیعی و مصنوعی هم بتوانند احساسات یکدیگر را درک و به روشی موثرتر باهم تعامل کنند.



10 سال پس از اینکه "آرتور کلارک" در رمان "اودیسه فضایی 2001" خود ابررایانه ای به نام HAL 9000 را به تصویر کشید که در شاتل فضایی "دیسکاوری- وان" نصب شده بود و می توانست واژگان انسان را بخواند این توانایی به واقعیت بدل شد.

 

در این رمان که "استنلی کوپریک" نیز فیلم جاودانه خود را براساس آن ساخت زمانی که کادر فضاپیما که به سمت سیاره مشتری در حرکت بود به دلیل خرابی سیستم اتصال در کابین خود زندانی شدند ابررایانه HAL 9000 توانست با دوربینهایش حرکت لبهای آنها را بخواند و به فرمانده مطلق "دیسکاوری- وان" تبدیل شود.

 

VIDAS؛ سیستمی که افسردگی را درک می کند

 

در طول دهه های اخیر، سیستمهای رایانه ای پیشرفته ای ساخته شده اند که می توانند واژگان و حتی احساسات انسان را درک کنند.

 

یکی از تازه ترین این سیستمها VIDAS (سیستم آنالیز دیجیتالی یکپارچه با صدا) نام دارد که قادر است حالت روحی افراد با زبان مادری انگلیسی و اسپانیایی (دو زبان بسیار رایج در آمریکا) را با دقت 79 درصد درک کند و حتی با دقت کمتری احساسات افرادی را هم که اسپانیایی و انگلیسی زبان دوم آنها است تشخیص دهد.

 

در تحقیقات این سیستم که نتایج آن در مجله علمی Voice & Emotion (صدا و احساس) منتشر شده است، محققان موسسه Seguro Social در مکزیک شرح دادند که این سیستم توانایی پردازش رایانه ای تشخیص صدا را دارد و می تواند با سرعت بالایی بیماران افسرده را نسبت به بیماران غیر افسرده در بدو ورود به بیمارستان شناسایی کند.

 

به گفته این پژوهشگران، به کمک این سیستم می توان بیماران را به روشی صحیح به بخشهای تخصصی مناسب هدایت کرد.

 

اثر مک- گرک و توانایی انسان در درک صداهای رایانه ای

 

"اثر مک- گرک"، اصطلاحی است که عنوان خود را از نام "هری مک- کرگ" گرفته است. این دانشمند انگلیسی دانشگاه سوری همراه با "جان مک دونالد" در تحقیقی با عنوان "شنیدن لبها و دیدن صدا" که در مجله "نیچر" منتشر کرد، برای اولین بار نشان داد که قدرت بینایی چگونه در درک ما از صدا اثر می گذارد.

 

این اثر بیان می دارد اگر ما به لب کسی که دو هجای "با- با" را تلفظ می کند، نگاه کنیم به نظرمان می رسد که دو هجای "گا- گا" را تلفظ می کند اما آن را به صورت دو هجای "دا- دا" می شنویم.

 

در واقع این اثر نشان می دهد که تحریکات دیداری و شنیداری در درک یک واژه با هم در درگیری مداوم هستند. بنابراین، اگر بدون تماشای یک فیلم تنها به صدای آن گوش دهیم هجای "با" را می شنویم درحالی که اگر تنها فیلم را بدون صدا کنیم هجا را به صورت "گا" درک می کنیم.

 

رمزگذاری صدا (vocoding)

 

در ادامه می توان موقعیت متضادی را هم متصور شد. در حقیقت، ما در درک صدای سنتزی و مصنوعی باید از عملکردی استفاده کنیم که در اصطلاح فنی به آن "رمزگذاری صدا" (vocoding) گفته می شود. در این مورد، تنها درک ویژگیهای صدا کافی نیست بلکه به توانایی تشخیص یک ساختمان قابل فهم از صدا هم نیاز است.

 

گروهی بین المللی که نتایج یافته های خود را در مجله "بیو مد سنترال نوروساینس" منتشر کردند در تحقیقات خود نشان دادند که فضای گیجگاهی مغز ما که توانایی تمایز دادن میان زبان قابل فهم، زبان غیرمفهوم و اصوات محیطی را دارد چگونه در مواجهه با صدای مصنوعی رایانه ای فعال می شود تا بتواند پیام شنیده شده را درک کند.

 

این بررسیها نشان داد اگر جمله رایانه ای مفهوم باشد تنها فضاهای گیجگاهی عقبی و کناری مغز فعال می شوند این نواحی زمانی که زبان مفهوم نباشد (برای مثال در مورد زبانی که با آن آشنایی نداریم) فعال نمی شوند. در عوض زمانی که ما به اصوات پیچیده ای که ویژگیهای یک پیام کلامی را ندارند (اصوات محیطی) گوش می دهیم نواحی گیجگاهی قدامی روشن می شوند.


صدای رایانه ها بخش احساسی ندارد


بخش احساسی که در انتقال یک پیام کلامی نقشی بنیادی ایفا می کند مسئله ای است که در مورد صدای یک رایانه وجود ندارد.
به همین علت، معلولانی که برای مثال از بیماری فلج مغزی رنج می برند و از سیستمهای ارتباطات صدای سنتزی استفاده می کنند با قبول این مسئله که چرا با گوش دادن به این صدا ردپای احساسی آن درک نمی شود مشکل دارند، حتی اگر این صدای مصنوعی به طور مطلوبی قابل درک باشد.

 

یکی از بهترین راه حلهایی که برای رفع این مشکل ارائه شده سیستمی به نام EDVOX است. در این سیستم به راحتی می توان صدا را به بیش از 30 شخصیت کلامی ممکن مناسب و براساس سن، جنسیت و ... مختلف تغییر داد.

 

دو محقق اسکاتلندی به نامهای "یان مورای" و "جان آرنو" از دانشگاه کامپیوتر دوندی در تحقیقاتی که نتایج آن را در "ژورنال انجمن آکوسیتال آمریکا" منتشر کردند ارتباط میان نوع صدا و حالت روحی انسان را نشان دادند و کشف کردند که هر یک از ما هر بار که به حرف زدن کسی گوش می دهیم در اندازه های متغیری آن را درک می کنیم.

 

بنابراین نه تنها هر یک از ما کارشناسان بزرگ صدا هستیم و آن را تولید و درک می کنیم بلکه می توانیم یک سری از اطلاعاتی را که از نظر اجتماعی، محتواهای عمیق تری از بخشهای غیر زبانی را ارائه می کنند از لایه های صدای گفتاری استخراج کنیم. کاری که ابررایانه معروف HAL 9000 فضاپیمای دیسکاوری- وان اودیسه فضایی 2001 هرگز توانایی انجام آن را به دست نیاورد.

 

KINECTC 2؛ فناوری غول نرم افزاری دنیا

 

"کینکت" (Kinect) عنوان فناوری است که مایکروسافت در نوامبر 2010 ویژه کنسول بازی "ایکس باکس 360" ارائه کرد. این فناوری به بازیکن اجازه می دهد که حرکات بدن خود را به شخصیتهای بازی ویدیویی منتقل کند و از راه دور تنها با حرکت دستها و بدن، عملکردهای "ایکس باکس" را کنترل کند.

 

نسخه آینده "کینکت" که قرار است بر روی نسل جدید کنسول "ایکس باکس" نصب شود نه تنها قادر است حرکات دست را تشخیص دهد، بلکه می تواند با دقت بسیار بالایی لبخوانی کرده و حرکات لبهای بازیکن را برای دریافت فرامین کنترل درک کند.

 

علاوه بر این، "کینکت 2" قادر است لحن صدای کاربر را درک و حالات مختلف چهره را برای اندازه گیری حالت روحی تجزیه و تحلیل کند.

 

تلاش برای احساساتی کردن رایانه‌ها 


تیم تحقیقاتی پروفسور پیتر رابینستون از دانشگاه کمبریج از سال گذشته تلاشهایی را آغاز کرده اند تا بتوانند احساسات انسان را برای روباتها و رایانه ها تعریف کنند. به این ترتیب، انسان در آینده می تواند با ماشینهای "طبیعی تری" تعامل کند.

 

این دانشمندان با تحقیقات خود قصد دارند به سه سئوال جواب دهند: آیا رایانه ها می توانند احساسات را درک کنند؟ آیا می توانند احساسات خود را بیان کنند؟ آیا می توانند احساسات را حس کنند؟

 

شدت نگاه، لحن صدا و تغییر حالت صورت علائمی هستند که می توانند حالت روحی ما را نشان دهند و به ما کمک کنند که با افراد تعامل کنیم.

 

به گفته این محققان، اگر روباتها و رایانه ها نیز موفق شوند این علائم را درک کنند می توانند گام بلندی را برای ارائه یک زندگی بهتر به انسانها بردارند.

 

در این راستا، پیتر رابینسون و تیم تحقیقاتی اش یک سر روباتیک به نام چارلز را ساختند که به یک "جی. پی. اس" در داخل یک دستگاه شبیه ساز مجهز بود. در فیلمی که از تعامل احساسی میان رابینسون و چارلز تهیه شده است این دانشمند کمبریج به راحتی با روبات در هدایت خودرو و پیدا کردن مسیر ارتباط برقرار می کند.

 

رابینسون در این خصوص اظهار داشت: "روشی که از طریق آن من و چارلز می توانیم باهم ارتباط برقرار کنیم به ما نشان می دهد که افراد در آینده چگونه با روباتها تعامل خواهند کرد. ما در حال ساخت رایانه های هوشمند احساساتی هستیم که می توانند ذهن من را بخوانند و بفهمند من چطور احساس می کنم. رایانه ها واقعا برای درک اینکه چه کسی درحال تایپ کردن و یا درحال حرف زدن است خوب هستند، اما آنها نیاز دارند بفهمند که فقط کافی نیست بدانند من چه می گویم بلکه باید درک کنند که من چگونه حرف خود را می گویم."



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • رهسپار با ولایت
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نیستان و آدرس neyestan2000.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.