درباره وبلاگ


سایت اخبار ایرانیان پایگاهی است برای کسانی که اهل علم و دانش و پژوهش و هنر هستند و این خواستگاه آنهایی است که بودن را از منظری عمیق مینگرند و وجود آدمی را در نهایت کالبدی مختصر نمی پندارند.
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 157
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

سایت خبری ایرانیان
مرجع اخبار و اطلاعات علمی فرهنگی مذهبی و هنری

 

 

 

با استفاده از این ترفند میتوانید بدون نیاز به کیبورد متصل به رایانه تان و تنها از طریق ماوس و استفاده از ویندوز XP به راحتی تایپ نمایید. این ابزار موجود در ویندوز XP، در اصل یک کیبورد مجازی را برای شما فراهم خواهد آورد.

 

برای این کار:
کافی است از منوی Start به Run بروید.
در محیط Run دستور OSK را تایپ نموده و Enter را بزنید.
خواهید دید که یک صفحه کلید برای شما باز خواهد شد.
برای تغییر دکمه ها هم به زبان دیگر مثل فارسی میتوانید از کلیدهای ترکیبی Alt + Shift استفاده نمایید.



 

 

تابستان فصل سفر است؛ فرقی نمی‌کند چند ساله باشید یا تعطیلات شما چه وقتی در سال باشد، همه‌ی آدم‌ها مسافرت‌ در فصل گرم سال را دوست دارند. هر مقصدی هم با توجه به جذابیت‌هایش، طرفدارهای خودش را دارد؛ اما نباید فراموش کرد که رعایت چند تا نکته‌ ساده و مهم، می‌تواند سفر بهتری را برای ما رقم بزند.

 


چه چیزی با خود ببریم؟

با توجه به مقصد سفرتان، به وسایل متفاوتی ممکن است احتیاج داشته باشید. روی هم رفته بد نیست حواس‌تان به موارد زیر باشد:

 

لباس خنک و سبک بردارید. لباس‌های پلاستیکی و چسبان انتخاب مناسبی برای پوشیدن در آب و هوای گرم مناسب نیستند؛ جلوی عرق‌کردن طبیعی بدن را می‌گیرند و بعد از یک‌بار پوشیدن در هوای گرم بوی خوبی نخواهند داشت.

لباس‌هایی بپوشید که راحت شسته و خشک شوند. آب و هوای شهرهای ساحلی عموماً مرطوب و شرجی است و لباس‌ها دیرتر خشک می‌شوند، اگر لباس نخی و سبک داشته باشید کم‌تر نگران این قضیه خواهید بود.

با لباس‌های غیرضروری چمدان خودتان را سنگین نکنید؛ فصل تابستان و حراج و خرید است، احتمال ول‌خرجی را در نظر بگیرید و مطمئن باشید می‌توانید از لباس‌های تازه خریداری شده‌تان در همان شهر بپوشید.

 

کفش راحت انتخاب کنید. مطمئناً با کفش کتانی نمی‌توانید روی شن‌های ساحل راه بروید، علاوه بر این‌که پاها را خیلی داغ می‌کند، باید چندین بار کفش‌ها را بشویید تا از شر شن‌ها خلاص شوید. یک جفت صندل یا کفش تابستانی همراه داشته باشید. اگر قصد پیاده‌روی‌های طولانی دارید، به کفش کتانی هم نیاز پیدا خواهید کرد، مگر این‌که از راحتی و طبی‌بودن صندل‌هایتان اطمینان داشته باشید.

 

ضد آفتاب، عینک آفتابی، کلاه. بدون این سه تا از خانه بیرون نروید. اشعه‌‌های مضر خورشید، که تابستان را فصل قدرت‌نمایی خودش می‌داند، بیشتر از هر چیز روی چشم و پوست تاثیر می‌گذارند. یک عینک آفتابی راحت و سبک، که ترجیحاً فلزی نباشد و توی گرما داغ نکند به همراه یک ضدآفتاب مرغوب می‌تواند راه‌حل خوبی برای محافظت از پوست و چشم‌‌هایتان باشد. کلاه‌های لبه‌دار نیز هم به عینک و ضد آفتاب کمک می‌کنند و هم جلوی آسیب‌زدن‌ آفتاب به موها را می‌گیرند.

 

یکی دو تا کیسه‌ی پلاستیکی همراهتان داشته باشید. موقع ترک ساحل و در مواجه با لباس‌های خیس و شنی به دردتان می‌خورد. به غیر از این، می‌توانید لباس‌های تمیز و کثیف را با کیسه از هم جدا کنید و همه را پیش هم توی چمدان نگذارید.

 

اگر بطری‌های کوچک آب معدنی را دوست ندارید، یک بطری یا لیوان در دار کوچک که بتوانید گوشه‌ی کیف‌تان حملش کنید، همراه ببرید. باید به طور مرتب آب بنوشید و شاید همه‌جا لیوان شخصی یا آب تمیز در دسترس نباشد.



چه غذایی بخوریم؟

سعی کنید غذاهای خیلی چرب و سنگین در برنامه‌ی غذایی‌تان نباشد. میان‌وعده‌های سبک میل کنید. میوه‌های تازه و سبزیجات را حتماً به یاد داشته باشید.

 

مهم‌ترین خوراک تابستان، نوشیدنی است. نوشیدنی‌های خنک و ترجیحاً طبیعی بنوشید. آب‌میوه‌ها و نوشابه‌های گازدار هر چه کم‌تر، بهتر. داخل لیوان آب‌ چند قطره لیمو بچکانید؛ لیمو به تعریق سالم‌تر بدن کمک می‌کند.

 

از بهداشت رستوران یا کافه‌ای که می‌خواهید آن‌جا غذا بخورید مطمئن باشید. با یک نگاه به ظاهر رستوران می‌توان متوجه وضعیت آشپزخانه‌اش هم شد. اگر غذایتان بو یا رنگ غیرطبیعی داشت حتماً با پیشخدمت در میان بگذارید و آن غذا را نخورید.

 

بهتر است از فروشنده‌های دوره‌گرد، موادغذایی نخرید؛ چون که در معرض هوای آزاد بوده‌اند و احتمال فاسدشدن‌شان بیستر است.

 

خوراکی‌های مثل شیر، خامه و کره را پاستوریزه بخرید و به تاریخ انقضای آن‌ها دقت کنید.

 

سفر تابستانی با کودکان 

بچه‌ها سریع‌تر در گرما کلافه می‌شوند. کودک‌تان را خیلی در فضای گرم و آفتابی نگه ندارید.

 

لباس مناسب و خنک به او بپوشانید و حتماً از ضد آفتاب‌های مخصوص کودکان برای محافظت از پوست صورتش استفاده کنید.

 

اگر به سنی رسیده که عینک را روی صورتش نگه دارد، یک عینک آفتابی مرغوب برایش تهیه کنید.

 

اگر کودک شما از پوشک استفاده می‌کند، پماد و لوسیون‌های ضد سوزش پوست همراه داشته باشید و از سوختن پاهایش جلوگیری کنید.

 

سعی کنید در شهر خودتان چند باری او را به استخر ببرید که از آب ترسی نداشته باشد؛ در این صورت بچه‌ها از بازی‌های آبی خیلی استقبال می‌کنند و بهشان خوش می‌گذرد.

 

کنار دریا یا استخر باید بیشتر مراقب او باشید. حواستان باشد خیلی توی دریا جلو نرود، کناره‌های استخر ندود و زمین نخورد.



توصیه‌های عمومی

بد نیست یک مجله یا کتاب سبک همراه داشته باشید، وقتی در حال درازکشیدن در آفتاب هستید، به اهمیتش پی می‌برید.

 

خیلی در معرض تابش خورشید نباشید. جاهای خنک و سایه را برای استراحت انتخاب کنید. مراقب گرمازدگی باشید. بعضی از فرودگاه‌ها، مراکز خرید و هتل‌ها به خاطر سیستم‌های خنک‌کننده‌ی پر قدرتی که در فصل تابستان فعال می‌کنند، خیلی سرد هستند. اگر شما یکی از آدم‌های به اصطلاح سرمایی هستید یا خیلی راحت مریض می‌شوید، یک ژاکت معمولی در دسترس داشته باشید. تغییر ناگهانی دمای بدن می‌تواند باعث سرماخوردگی شود.

 

کیف دستی خود را سبک کنید. گرمای هوا و کیف سنگین و شهری که خوب بلدش نیستید، می‌تواند بیش از حد شما را کلافه کند.

 

اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنید. داروهای موردنیاز را به مقدار کافی همراه ببرید. اگر مبتلا به دیابت هستید، مراقب دمای نگهداری داروها و انسولین مورد مصرفتان باشید، خیلی در معرض آفتاب قرار نگیرید، نوشیدنی‌های سالم و بدون قند زیاد بنوشید.

 
منبع:tebyan.net


 

 

 



اگر خانه‌تان قدیمی است یا اتاق‌ها بی‌روح و دلگیرند، وقت تغییر دکوراسیون رسیده است.

 

تغییر دکوراسیون فکر خیلی‌ها را مشغول می‌کند. ممکن است ندانید از کجا باید شروع کنید؟ یا نگران نداشتن بودجه کافی برای چیزهایی که می‌خواهید باشید.

 

کلید تغییر دکوراسیون دنبال کردن یک طرح خوب است. اگر ایده‌ی خوبی در نظر دارید، شروع کرده، اتاق رویایی و دلخواه خود را به زیبایی درست کنید.

 

 

سبک


هنگام تغییر دکوراسیون، ابتدا باید در مورد سبک کار تصمیم‌گیری کنید. آیا می‌خواهید دکوراسیون همان چیزی که دوست دارید، باشد یا جدید و متفاوت؟ مایلید دکور از چوب طبیعی باشد؟ یا مدرن؟ و یا آنتیک؟ با تصمیم در مورد سبک کار به دنبال اجزایی باشید که دکوراسیون را تکمیل و ظاهری هماهنگ ایجاد کنند.

 

 

ایده


بعد از تصمیم در مورد سبک کار به دنبال ایده گرفتن باشید. ایده می‌تواند یک موضوع خاص باشد.


اگر در ویلا تغییر دکور می‌دهید، به دنبال چیزهای خاص باشید. حتی در انتخاب وسایلی مانند روتختی، فرش و تابلو دقت کنید تا مجموعه‌ای از چیزهای مورد علاقه داشته باشید.


راه دیگر برای گرفتن ایده، ورق زدن مجلات دکوراسیون و پیدا کردن طرح مورد علاقه است. انتخاب طرح خاص، شما را در انتخاب دکور، رنگ، مبلمان، کارهای هنری و وسایل کمک کرده، در مسیری مشخص قرار می‌دهد.

 

 

استفاده مجدد از وسایل


گرچه راحت‌شدن از دست وسایل قدیمی و شروع با یک اتاق کاملا خالی راحت‌تر است اما بعضی مواقع بودجه فرد اجازه این کار را نمی‌دهد. به مبلمان و وسایل قدیمی نگاهی بیندازید. ببینید از کدام‌یک می‌توانید در اتاق جدید استفاده کنید. شاید بعضی از صندلی‌ها قابل رنگ کردن باشند یا با تعویض قاب یک تابلوی هنری بتوان بار دیگر از آن استفاده کرد. می‌توانید پرده‌های کتان را رنگ کنید و یا کاناپه سالم را با رومبلی جدید کاملا تغییر دهید. بعضی وقت‌ها تغییر چیدمان مبل‌ها یا استفاده از اشیاء قدیمی به شکلی جدید تغییری رومانتیک و محسوس ایجاد می‌کند. برای مثال می‌توانید از صندوق قدیمی اتاق‌خواب به عنوان میز قهوه‌خوری استفاده کنید. یا کاربرد میزهای بلند، باریک و قدیمی را تغییر دهید.

 

 

نورپردازی


یکی از مهم‌ترین عوامل در تغییر دکوراسیون، نورپردازیست. با نور مناسب، حال‌وهوای خانه تنها با زدن یک کلید تغییر می‌کند. به میزان نور طبیعی و تاثیر آن روی فضای یک اتاق در طول روز دقت کنید. جاهایی که نور کافی نیست را با چراغ جبران کنید. به جاهایی که نیاز به نور کافی هست مانند محل مطالعه، غذاخوردن و انجام کارهای دقیق دقت نمایید. نور را برای زمان استراحت و سرگرمی تنظیم کنید. از تنظیم‌کننده‌ها برای کنترل نور اتاق استفاده کنید.

 

 

مرکز توجه

 

در هر اتاق، گوشه یا قسمتی را برای قرار دادن چیزهای مورد علاقه خود اختصاص دهید. آن‌ها را به صورت پراکنده پخش نکنید. با هم بودن وسایل مانند مجموعه‌ای از کارهای هنری خواهد بود و مرکز توجه قرار خواهد گرفت. برای ایجاد هماهنگی، آن‌ها را با هم روی قفسه یا دیوار قرار دهید. اگر دوست دارید از عکس استفاده کنید، آن‌ها را داخل قاب‌های یک رنگ و یک جنس قرار بگذارید. سرویس چای‌خوری قدیمی مادربزرگ را روی قفسه گذاشته یا مجموعه کیف‌های صنایع دستی را به دیوار آویزان کنید.

 



 

 

محققان دانشگاه ايالتي مونتانا موفق به توسعه فرآيند تبديل گياه روغني كاملينا به سوخت جت شدند.



محققان در جريان يك فرآيند در دما و فشار پايين موفق شدند علاوه بر توليد سوخت جت از گياه روغني كاملينا، گازهاي بوتان، پنتان، بنزين، گازوئيل، تري گليسيريد و ديگر محصولات اولئوشيميايي توليد كنند.

 

سوخت جت گياهي توليد شده از روغن گياهي «كاملينا» موفق به اخذ استاندارد انجمن تست مواد آمريكا (ASTM) شده است.

 

در حال حاضر تنها چند روش محدود براي توليد سوخت هاي تجديد پذير براي هواپيماي جت وجود دارد كه متداول ترين آنها، روش «فيشر – تروپس» است.

 

سالانه بيش از 73 ميليارد گالن سوخت جت توليد مي شود كه 3.5 درصد سهم توليد گازهاي گلخانه اي را به خود اختصاص مي دهد. توليد سوخت از دانه هاي گياهي نقش مهمي در كاهش آلودگي ايفا مي كند.



 

 

تعامل انسان و رایانه در سالهای آینده وارد مرحله ای خواهد شد که هم به انسان و هم به رایانه اجازه می دهد با درک صداهای کلامی طبیعی و مصنوعی هم بتوانند احساسات یکدیگر را درک و به روشی موثرتر باهم تعامل کنند.



10 سال پس از اینکه "آرتور کلارک" در رمان "اودیسه فضایی 2001" خود ابررایانه ای به نام HAL 9000 را به تصویر کشید که در شاتل فضایی "دیسکاوری- وان" نصب شده بود و می توانست واژگان انسان را بخواند این توانایی به واقعیت بدل شد.

 

در این رمان که "استنلی کوپریک" نیز فیلم جاودانه خود را براساس آن ساخت زمانی که کادر فضاپیما که به سمت سیاره مشتری در حرکت بود به دلیل خرابی سیستم اتصال در کابین خود زندانی شدند ابررایانه HAL 9000 توانست با دوربینهایش حرکت لبهای آنها را بخواند و به فرمانده مطلق "دیسکاوری- وان" تبدیل شود.

 

VIDAS؛ سیستمی که افسردگی را درک می کند

 

در طول دهه های اخیر، سیستمهای رایانه ای پیشرفته ای ساخته شده اند که می توانند واژگان و حتی احساسات انسان را درک کنند.

 

یکی از تازه ترین این سیستمها VIDAS (سیستم آنالیز دیجیتالی یکپارچه با صدا) نام دارد که قادر است حالت روحی افراد با زبان مادری انگلیسی و اسپانیایی (دو زبان بسیار رایج در آمریکا) را با دقت 79 درصد درک کند و حتی با دقت کمتری احساسات افرادی را هم که اسپانیایی و انگلیسی زبان دوم آنها است تشخیص دهد.

 

در تحقیقات این سیستم که نتایج آن در مجله علمی Voice & Emotion (صدا و احساس) منتشر شده است، محققان موسسه Seguro Social در مکزیک شرح دادند که این سیستم توانایی پردازش رایانه ای تشخیص صدا را دارد و می تواند با سرعت بالایی بیماران افسرده را نسبت به بیماران غیر افسرده در بدو ورود به بیمارستان شناسایی کند.

 

به گفته این پژوهشگران، به کمک این سیستم می توان بیماران را به روشی صحیح به بخشهای تخصصی مناسب هدایت کرد.

 

اثر مک- گرک و توانایی انسان در درک صداهای رایانه ای

 

"اثر مک- گرک"، اصطلاحی است که عنوان خود را از نام "هری مک- کرگ" گرفته است. این دانشمند انگلیسی دانشگاه سوری همراه با "جان مک دونالد" در تحقیقی با عنوان "شنیدن لبها و دیدن صدا" که در مجله "نیچر" منتشر کرد، برای اولین بار نشان داد که قدرت بینایی چگونه در درک ما از صدا اثر می گذارد.

 

این اثر بیان می دارد اگر ما به لب کسی که دو هجای "با- با" را تلفظ می کند، نگاه کنیم به نظرمان می رسد که دو هجای "گا- گا" را تلفظ می کند اما آن را به صورت دو هجای "دا- دا" می شنویم.

 

در واقع این اثر نشان می دهد که تحریکات دیداری و شنیداری در درک یک واژه با هم در درگیری مداوم هستند. بنابراین، اگر بدون تماشای یک فیلم تنها به صدای آن گوش دهیم هجای "با" را می شنویم درحالی که اگر تنها فیلم را بدون صدا کنیم هجا را به صورت "گا" درک می کنیم.

 

رمزگذاری صدا (vocoding)

 

در ادامه می توان موقعیت متضادی را هم متصور شد. در حقیقت، ما در درک صدای سنتزی و مصنوعی باید از عملکردی استفاده کنیم که در اصطلاح فنی به آن "رمزگذاری صدا" (vocoding) گفته می شود. در این مورد، تنها درک ویژگیهای صدا کافی نیست بلکه به توانایی تشخیص یک ساختمان قابل فهم از صدا هم نیاز است.

 

گروهی بین المللی که نتایج یافته های خود را در مجله "بیو مد سنترال نوروساینس" منتشر کردند در تحقیقات خود نشان دادند که فضای گیجگاهی مغز ما که توانایی تمایز دادن میان زبان قابل فهم، زبان غیرمفهوم و اصوات محیطی را دارد چگونه در مواجهه با صدای مصنوعی رایانه ای فعال می شود تا بتواند پیام شنیده شده را درک کند.

 

این بررسیها نشان داد اگر جمله رایانه ای مفهوم باشد تنها فضاهای گیجگاهی عقبی و کناری مغز فعال می شوند این نواحی زمانی که زبان مفهوم نباشد (برای مثال در مورد زبانی که با آن آشنایی نداریم) فعال نمی شوند. در عوض زمانی که ما به اصوات پیچیده ای که ویژگیهای یک پیام کلامی را ندارند (اصوات محیطی) گوش می دهیم نواحی گیجگاهی قدامی روشن می شوند.


صدای رایانه ها بخش احساسی ندارد


بخش احساسی که در انتقال یک پیام کلامی نقشی بنیادی ایفا می کند مسئله ای است که در مورد صدای یک رایانه وجود ندارد.
به همین علت، معلولانی که برای مثال از بیماری فلج مغزی رنج می برند و از سیستمهای ارتباطات صدای سنتزی استفاده می کنند با قبول این مسئله که چرا با گوش دادن به این صدا ردپای احساسی آن درک نمی شود مشکل دارند، حتی اگر این صدای مصنوعی به طور مطلوبی قابل درک باشد.

 

یکی از بهترین راه حلهایی که برای رفع این مشکل ارائه شده سیستمی به نام EDVOX است. در این سیستم به راحتی می توان صدا را به بیش از 30 شخصیت کلامی ممکن مناسب و براساس سن، جنسیت و ... مختلف تغییر داد.

 

دو محقق اسکاتلندی به نامهای "یان مورای" و "جان آرنو" از دانشگاه کامپیوتر دوندی در تحقیقاتی که نتایج آن را در "ژورنال انجمن آکوسیتال آمریکا" منتشر کردند ارتباط میان نوع صدا و حالت روحی انسان را نشان دادند و کشف کردند که هر یک از ما هر بار که به حرف زدن کسی گوش می دهیم در اندازه های متغیری آن را درک می کنیم.

 

بنابراین نه تنها هر یک از ما کارشناسان بزرگ صدا هستیم و آن را تولید و درک می کنیم بلکه می توانیم یک سری از اطلاعاتی را که از نظر اجتماعی، محتواهای عمیق تری از بخشهای غیر زبانی را ارائه می کنند از لایه های صدای گفتاری استخراج کنیم. کاری که ابررایانه معروف HAL 9000 فضاپیمای دیسکاوری- وان اودیسه فضایی 2001 هرگز توانایی انجام آن را به دست نیاورد.

 

KINECTC 2؛ فناوری غول نرم افزاری دنیا

 

"کینکت" (Kinect) عنوان فناوری است که مایکروسافت در نوامبر 2010 ویژه کنسول بازی "ایکس باکس 360" ارائه کرد. این فناوری به بازیکن اجازه می دهد که حرکات بدن خود را به شخصیتهای بازی ویدیویی منتقل کند و از راه دور تنها با حرکت دستها و بدن، عملکردهای "ایکس باکس" را کنترل کند.

 

نسخه آینده "کینکت" که قرار است بر روی نسل جدید کنسول "ایکس باکس" نصب شود نه تنها قادر است حرکات دست را تشخیص دهد، بلکه می تواند با دقت بسیار بالایی لبخوانی کرده و حرکات لبهای بازیکن را برای دریافت فرامین کنترل درک کند.

 

علاوه بر این، "کینکت 2" قادر است لحن صدای کاربر را درک و حالات مختلف چهره را برای اندازه گیری حالت روحی تجزیه و تحلیل کند.

 

تلاش برای احساساتی کردن رایانه‌ها 


تیم تحقیقاتی پروفسور پیتر رابینستون از دانشگاه کمبریج از سال گذشته تلاشهایی را آغاز کرده اند تا بتوانند احساسات انسان را برای روباتها و رایانه ها تعریف کنند. به این ترتیب، انسان در آینده می تواند با ماشینهای "طبیعی تری" تعامل کند.

 

این دانشمندان با تحقیقات خود قصد دارند به سه سئوال جواب دهند: آیا رایانه ها می توانند احساسات را درک کنند؟ آیا می توانند احساسات خود را بیان کنند؟ آیا می توانند احساسات را حس کنند؟

 

شدت نگاه، لحن صدا و تغییر حالت صورت علائمی هستند که می توانند حالت روحی ما را نشان دهند و به ما کمک کنند که با افراد تعامل کنیم.

 

به گفته این محققان، اگر روباتها و رایانه ها نیز موفق شوند این علائم را درک کنند می توانند گام بلندی را برای ارائه یک زندگی بهتر به انسانها بردارند.

 

در این راستا، پیتر رابینسون و تیم تحقیقاتی اش یک سر روباتیک به نام چارلز را ساختند که به یک "جی. پی. اس" در داخل یک دستگاه شبیه ساز مجهز بود. در فیلمی که از تعامل احساسی میان رابینسون و چارلز تهیه شده است این دانشمند کمبریج به راحتی با روبات در هدایت خودرو و پیدا کردن مسیر ارتباط برقرار می کند.

 

رابینسون در این خصوص اظهار داشت: "روشی که از طریق آن من و چارلز می توانیم باهم ارتباط برقرار کنیم به ما نشان می دهد که افراد در آینده چگونه با روباتها تعامل خواهند کرد. ما در حال ساخت رایانه های هوشمند احساساتی هستیم که می توانند ذهن من را بخوانند و بفهمند من چطور احساس می کنم. رایانه ها واقعا برای درک اینکه چه کسی درحال تایپ کردن و یا درحال حرف زدن است خوب هستند، اما آنها نیاز دارند بفهمند که فقط کافی نیست بدانند من چه می گویم بلکه باید درک کنند که من چگونه حرف خود را می گویم."



 

 

 

گوگل قصد دارد به زودي از عينك فناوري پيشرفته خود كه از يك نمايشگر داخلي برخوردار است رونمايي كرده و راه ورود آن را به بازار هموار كند.



اين عينك‌هاي نمايشگر سر بالا در ماههاي اخير در آزمايشگاه سري گوگل ايكس اين شركت در حال ساخت بوده و به ادعاي منابع نزديك، نمونه پيش‌ساخت آن شبيه به هدست MP3 پلير Oakley است.

 

اين عينك كه از دوربين و سيستم عامل آندرويد برخوردار است به زودي وارد بازار خواهد شد.

 

دوربينهاي روي اين عينك به جمع‌آوري اطلاعات پرداخته و مي‌تواند به ايجاد برنامه‌هاي كاربردي واقعيت افزوده كمك كند.

نمايشگر سربالاي عينك تنها بر روي يك چشم و در يك سو قرار دارد.

 

ماه گذشته، ‌گزارش‌هاي خبري حاكي از استخدام ريچارد دووال، متخصص محاسبات پوششي موسسه فناوري ماساچوست توسط گوگل بودند كه رساله دكتري خود را در زمينه عينكهاي حافظه ارائه كرده است.

 

تاكنون ايده نمايشگرهاي قابل پوشش توسط شركت‌هايي مانند موتورولا به نمايش درآمده، از اين رو اين فناوري خيلي دور از واقعيت نيست.

 

اين عينك از يك نسخه آندرويد گوگل برخوردار است. اين خبر با گزارش‌هاي پيشين روزنامه نيويورك تايمز در مورد هدف گوگل در انتقال سيستم عامل معروف گوشي خود به رايانه‌هاي قابل پوشش، پيوند نزديكي دارد.

 

در اين عينك، صفحه جست‌وجوگر آندرويد گوگل كه اكنون از جي‌پي‌اس براي شناسايي نزديكترين پاسخ‌ها به جست‌وجوي مورد نظر استفاده مي‌كند از قدرت بيشتري برخوردار خواهد بود.



 

 

 

انشمندان تصميم دارند سیارک های پرخطر را با استفاده از بمب اتمی نابود کنند.



در صورتی که سیارکی در مسیر برخورد با زمین قرار بگیرد، این طرح جدید می تواند از پیامدهای نجات بخشی برای زمین برخوردار باشد.

بر خلاف تصاویری که در فیلم مشهور «آرماگدون» مصور شده اند، قرار نیست که فضانوردانی به سوی سیارک حرکت کرده و پس از حفاری بمبی را درون آن کار بگذارند بلکه بمب اتم به همراه یک راکت به سمت سیارک خواهد رفت.

فیزیکدانان با استفاده از یکی از قدرتمندترین ابررایانه های جهان در لابراتوار ملی «لس آلموس»، به محاسبه تاثیرات یک انفجار اتمی بر روی یک سنگ عظیم کیهانی پرداختند.

با وجود اینکه ناسا و دیگر آژانس های فضایی نزدیکترین سیارک ها به زمین را ردیابی کرده و مسیر آنها را محاسبه کرده اند، در صورتی که یکی از آنها به صورت غیر منتظره به سمت زمین حرکت کند فاجعه به بار خواهد آمد، از این رو دانشمندان بر این باورند جلوگیری از این فاجعه ارزش آن را دارد که زمین برای وقوع چنین رویدادی در حالت آماده باش قرار داشته باشد.

در این مطالعه از ابررایانه «سیلو» برای شبیه سازی تاثیر انفجار اتمی یک سیارک استفاده شده است.

دانشمندان بر این باورند که سیارک ها مجموعه ای متراکم از قطعات سنگی هستند که توسط نیروی گرانش در کنار یکدیگر باقی مانده اند، از این رو یک انفجار اتمی می تواند برای نابود کردن و بی خطر ساختن این سیارک ها کافی باشد.

برای انجام این شبیه سازی، از ابعاد و شکل سیارک «ایتوکاوا» با وسعتی به اندازه 250 و طولی برابر 500 متر استفاده شده است، این سیارک گرانیتی است. 

همانطور که در شبیه سازی دیده می شود، با کار گذاشتن یک مگاتن بمب در این سیارک محققان مشاهده کردند که چگونه امواج ناشی از انفجار از نقطه آغاز در سرتاسر سیارک پراکنده شده و آن را به ذراتی بی خطر تجزیه کرد.

ابررایانه «سیلو» که این شبیه سازی بزرگ را انجام داده به 32 هزار پردازشگر مجهز بوده و از گنجایش محاسباتی 1.35 پتافلاب برخوردار است.



 

 

دانشمنداني از چين و آمريکا يک آنزيم مصنوعي ساخته‌اند که اميد تازه‌اي براي درمان بيماري «لوگريگ» ايجاد مي‌کند.



بيماري «لوگريگ» يا تصلب جانبي آميوتروفيک، وضعيتي است که سلول‌هاي عصبي مغز و نخاع را که مسؤول کنترل حرکت ارادي ماهيچه هستند، تحت تأثير قرار مي‌دهد.

 

علت اين بيماري رسيدن آسيب اکسيدي به سلول‌ها است که ناشي از حذف ناقص گونه‌هاي اکسيژني واکنش‌پذير (ROS) است.

 

«دينگ ما» از دانشگاه پکن و همکارانش يک نانوکامپوزيت آپوفريتين - سريا (CeO2) ساختند که اين گونه‌هاي اکسيژني واکنش‌پذير مضر را حذف مي‌کند. آنها متوجه شدند که اين نانوکامپوزيت از آنزيم آنتي اکسيدان طبيعي سوپراکسيد ديسموتاز (SOD) که در تمام سلول‌ها موجود است، کارآمدتر است.

 

اين محققان تشخيص دادند که براي ساخت يک گنديده‌خوار ROS فعال و زيست‌سازگار، به ترکيب يک نمونه با خاصيت آنتي‌اکسيداني بالا با چيزي که به سهولت توسط سلول‌هاي هدف قابل پذيرش باشد، نياز دارند.

 

بنابراين، آنها نانوسريا آنتي‌اکسيداني را در داخل قفسه‌هاي پروتئيني آپوفريتين (AFt) کپسوله کردند. اين پژوهشگران طي فرايندي که آن را فرايند تجزيه - بازسازي ناميده‌اند، پوسته نرم آپوفريتين را شکسته و دور هسته‌هاي سخت نانوسريا پيچاندند.

 

در تست‌هاي انجام شده، اين گونه‌هاي نانوکامپوزيتي قادر به حذف بيش از 70 درصد ROS در نمونه بودند، در حالي‌که SOD فقط 20 درصد و سريا به تنهايي هم فقط 10 درصد را از بين مي‌برند. اين افزايش فعاليت AFt-CeO2 ناشي از انتقال بار در سطح مشترک زيست آلي است که با توجه به اظهارات «دينگ ما»، منحصر به فردترين ويژگي گنديده‌خوار ROS است. AFt-CeO2 همچنين نسبت به نانوسرياي کپسوله نشده در تست‌هاي انجام شده روي سلول‌هاي سرطاني کبد بهتر است و جذب بيشتر و سميت خيلي کمتري نشان مي‌دهد.

 

با توجه به اظهارات «ويليام شلف» که يک متخصص ذرات نانوسريا و استفاده از آنها به عنوان آنتي‌اکسيدان در دانشگاه کالج پزشکي فلوريداي مرکزي است، اين زيست‌سازگاري در حکم يک نويد بزرگ براي کابردهاي بالقوه در مبحث سلامت است.

 

«دينگ ما» متقاعد شده است که اين ساختارها پتانسيل بزرگي در درمان بعضي انواع خاص بيماري‌هاي لاعلاج دارند.

 

اين پژوهشگران، جزئيات نتايج کار تحقيقاتي خود را تحت عنوان «نانو - ترافل (truffle) آپوفريتين - سريا که فعاليت آنزيمي اکسايش - کاهش مصنوعي عالي دارد» در مجله «Chem. Commun.» منتشر کرده‌اند.



 

 

دانشمندان بر این باورند رویای ساخت برگی مصنوعی که می تواند برق و نور خورشید را به سوخت تبدیل کند به زودی به واقعیت خواهد پیوست.



فناوری جدیدی که توسط دانشمندان دانشگاه گلاسکو در ساخت برگهای مصنوعی به کار گرفته شده است نسخه ای "آبی" از فتوسنتز، روندی طبیعی که گیاهان با کمک آن از نور خورشید انرژی تولید می کنند، به شمار می رود که از الکتریسیته برای فعال سازی این فرایند استفاده می کند.

 

محصول نهایی این فناوری به جای کربوهیدراتها، سوختی خواهد بود که می توان از آنها در موتور خودروها و حتی هواپیماها استفاده کرد. دانشمندان دانشگاه گلاسکو انتظار دارند طی دو سال آینده بتوانند این فناوری را تکمیل کرده و تا پنج سال آینده فناوری کاربردی ارائه کنند.

 

در صورتی که از این فناوری در مقیاس گسترده استفاده شود می توان از آن برای تامین بخش بزرگی از نیاز سوخت جهان استفاده کرده و پس از پایان گرفتن مخازن سوخت طبیعی این سوخت را جایگزین نفت کرد.

 

همچنین این فناوری مانند فتوسنتز شامل جذب دی اکسید کربن است و از این رو مصرف آن نمی تواند بر روی افزایش تراکم این گاز در اتمسفر زمین تاثیری داشته باشد.

 

"ریچارد کاجل" که رهبری پروژه ساخت برگهای مصنوعی را در دانشگاه گلاسکو به عهده دارد می گوید برگهای مصنوعی هیچ شباهتی به برگهای طبیعی ندارند. این برگها شامل مخزن بزرگی از آب و باکتری های دست ورزی شده ژنتیکی هستند که می توانند نور خورشید را جذب کرده و در عین حال از برق تولید شده توسط سلولهای خورشیدی نیز استفاده کنند.

 

بر اساس گزارش تلگراف، این ویژگی می تواند کارایی برگهای مصنوعی را نسبت به گیاهان طبیعی افزایش دهد زیرا گیاهان طبیعی طی فتوسنتز تنها نیم درصد انرژی بیشتر از آنچه مصرف کرده اند تولید می کنند.



 

 

گروهی از ستاره شناسان چینی و فرانسوی تولد و تکامل یک کهکشان مارپیچ واقع در صورت فلکی اژدها را شبیه سازی کردند.



دانشمندان رصدخانه پاریس در شورای ملی تحقیقات فرانسه و آکادمی علوم چین برپایه شبیه سازیهایی که با ذرات میکروسکوپی، اصول گرانشی و دینامیک جریانهای اجرام بزرگی چون کهکشانها انجام دادند توانستند تولد و تکامل کهکشانی با عنوان NGC 5907 واقع در صورت فلکی اژدها در فاصله 50 میلیون سال نوری از زمین را بازسازی کنند.

 

حداقل 6 میلیون ذره در این شبیه سازی با هم فعل و انفعال می کنند. این محققان با کمک این ذرات توانستند در فیلمی، شکل گیری این کهکشان و حلقه های عظیم ماده ای که در اطراف آن می چرخد را نشان دهند.

 

برپایه اطلاعات جمع آوری شده در این بازسازی مدل، احتمالاً برخوردهای متعددی روی شکل کهکشانها اثر گذاشته اند و به نظر می رسد که حداکثر نیمی از کهکشانهای مارپیچ که 9 میلیارد سال اخیر به وجود آمده اند به همین روش شکل گرفته اند.

 

براساس گزارش ساینس تک دیلی، در کهکشان NGC5907 سیستمی از جریان ستاره ای که حلقه های غول پیکر را می سازند وجود دارد.

 

این حلقه ها بقایای برخورد عظیمی هستند که بین 8 تا 9 میلیارد سال قبل میان کهکشانهای در ابعاد مشابه رخ داده است.



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • رهسپار با ولایت
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نیستان و آدرس neyestan2000.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.