درباره وبلاگ


سایت اخبار ایرانیان پایگاهی است برای کسانی که اهل علم و دانش و پژوهش و هنر هستند و این خواستگاه آنهایی است که بودن را از منظری عمیق مینگرند و وجود آدمی را در نهایت کالبدی مختصر نمی پندارند.
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 1043
بازدید کل : 13971
تعداد مطالب : 157
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

سایت خبری ایرانیان
مرجع اخبار و اطلاعات علمی فرهنگی مذهبی و هنری

 

 

 

گوگل قصد دارد به زودي از عينك فناوري پيشرفته خود كه از يك نمايشگر داخلي برخوردار است رونمايي كرده و راه ورود آن را به بازار هموار كند.



اين عينك‌هاي نمايشگر سر بالا در ماههاي اخير در آزمايشگاه سري گوگل ايكس اين شركت در حال ساخت بوده و به ادعاي منابع نزديك، نمونه پيش‌ساخت آن شبيه به هدست MP3 پلير Oakley است.

 

اين عينك كه از دوربين و سيستم عامل آندرويد برخوردار است به زودي وارد بازار خواهد شد.

 

دوربينهاي روي اين عينك به جمع‌آوري اطلاعات پرداخته و مي‌تواند به ايجاد برنامه‌هاي كاربردي واقعيت افزوده كمك كند.

نمايشگر سربالاي عينك تنها بر روي يك چشم و در يك سو قرار دارد.

 

ماه گذشته، ‌گزارش‌هاي خبري حاكي از استخدام ريچارد دووال، متخصص محاسبات پوششي موسسه فناوري ماساچوست توسط گوگل بودند كه رساله دكتري خود را در زمينه عينكهاي حافظه ارائه كرده است.

 

تاكنون ايده نمايشگرهاي قابل پوشش توسط شركت‌هايي مانند موتورولا به نمايش درآمده، از اين رو اين فناوري خيلي دور از واقعيت نيست.

 

اين عينك از يك نسخه آندرويد گوگل برخوردار است. اين خبر با گزارش‌هاي پيشين روزنامه نيويورك تايمز در مورد هدف گوگل در انتقال سيستم عامل معروف گوشي خود به رايانه‌هاي قابل پوشش، پيوند نزديكي دارد.

 

در اين عينك، صفحه جست‌وجوگر آندرويد گوگل كه اكنون از جي‌پي‌اس براي شناسايي نزديكترين پاسخ‌ها به جست‌وجوي مورد نظر استفاده مي‌كند از قدرت بيشتري برخوردار خواهد بود.



 

 

 

انشمندان تصميم دارند سیارک های پرخطر را با استفاده از بمب اتمی نابود کنند.



در صورتی که سیارکی در مسیر برخورد با زمین قرار بگیرد، این طرح جدید می تواند از پیامدهای نجات بخشی برای زمین برخوردار باشد.

بر خلاف تصاویری که در فیلم مشهور «آرماگدون» مصور شده اند، قرار نیست که فضانوردانی به سوی سیارک حرکت کرده و پس از حفاری بمبی را درون آن کار بگذارند بلکه بمب اتم به همراه یک راکت به سمت سیارک خواهد رفت.

فیزیکدانان با استفاده از یکی از قدرتمندترین ابررایانه های جهان در لابراتوار ملی «لس آلموس»، به محاسبه تاثیرات یک انفجار اتمی بر روی یک سنگ عظیم کیهانی پرداختند.

با وجود اینکه ناسا و دیگر آژانس های فضایی نزدیکترین سیارک ها به زمین را ردیابی کرده و مسیر آنها را محاسبه کرده اند، در صورتی که یکی از آنها به صورت غیر منتظره به سمت زمین حرکت کند فاجعه به بار خواهد آمد، از این رو دانشمندان بر این باورند جلوگیری از این فاجعه ارزش آن را دارد که زمین برای وقوع چنین رویدادی در حالت آماده باش قرار داشته باشد.

در این مطالعه از ابررایانه «سیلو» برای شبیه سازی تاثیر انفجار اتمی یک سیارک استفاده شده است.

دانشمندان بر این باورند که سیارک ها مجموعه ای متراکم از قطعات سنگی هستند که توسط نیروی گرانش در کنار یکدیگر باقی مانده اند، از این رو یک انفجار اتمی می تواند برای نابود کردن و بی خطر ساختن این سیارک ها کافی باشد.

برای انجام این شبیه سازی، از ابعاد و شکل سیارک «ایتوکاوا» با وسعتی به اندازه 250 و طولی برابر 500 متر استفاده شده است، این سیارک گرانیتی است. 

همانطور که در شبیه سازی دیده می شود، با کار گذاشتن یک مگاتن بمب در این سیارک محققان مشاهده کردند که چگونه امواج ناشی از انفجار از نقطه آغاز در سرتاسر سیارک پراکنده شده و آن را به ذراتی بی خطر تجزیه کرد.

ابررایانه «سیلو» که این شبیه سازی بزرگ را انجام داده به 32 هزار پردازشگر مجهز بوده و از گنجایش محاسباتی 1.35 پتافلاب برخوردار است.



 

 

دانشمنداني از چين و آمريکا يک آنزيم مصنوعي ساخته‌اند که اميد تازه‌اي براي درمان بيماري «لوگريگ» ايجاد مي‌کند.



بيماري «لوگريگ» يا تصلب جانبي آميوتروفيک، وضعيتي است که سلول‌هاي عصبي مغز و نخاع را که مسؤول کنترل حرکت ارادي ماهيچه هستند، تحت تأثير قرار مي‌دهد.

 

علت اين بيماري رسيدن آسيب اکسيدي به سلول‌ها است که ناشي از حذف ناقص گونه‌هاي اکسيژني واکنش‌پذير (ROS) است.

 

«دينگ ما» از دانشگاه پکن و همکارانش يک نانوکامپوزيت آپوفريتين - سريا (CeO2) ساختند که اين گونه‌هاي اکسيژني واکنش‌پذير مضر را حذف مي‌کند. آنها متوجه شدند که اين نانوکامپوزيت از آنزيم آنتي اکسيدان طبيعي سوپراکسيد ديسموتاز (SOD) که در تمام سلول‌ها موجود است، کارآمدتر است.

 

اين محققان تشخيص دادند که براي ساخت يک گنديده‌خوار ROS فعال و زيست‌سازگار، به ترکيب يک نمونه با خاصيت آنتي‌اکسيداني بالا با چيزي که به سهولت توسط سلول‌هاي هدف قابل پذيرش باشد، نياز دارند.

 

بنابراين، آنها نانوسريا آنتي‌اکسيداني را در داخل قفسه‌هاي پروتئيني آپوفريتين (AFt) کپسوله کردند. اين پژوهشگران طي فرايندي که آن را فرايند تجزيه - بازسازي ناميده‌اند، پوسته نرم آپوفريتين را شکسته و دور هسته‌هاي سخت نانوسريا پيچاندند.

 

در تست‌هاي انجام شده، اين گونه‌هاي نانوکامپوزيتي قادر به حذف بيش از 70 درصد ROS در نمونه بودند، در حالي‌که SOD فقط 20 درصد و سريا به تنهايي هم فقط 10 درصد را از بين مي‌برند. اين افزايش فعاليت AFt-CeO2 ناشي از انتقال بار در سطح مشترک زيست آلي است که با توجه به اظهارات «دينگ ما»، منحصر به فردترين ويژگي گنديده‌خوار ROS است. AFt-CeO2 همچنين نسبت به نانوسرياي کپسوله نشده در تست‌هاي انجام شده روي سلول‌هاي سرطاني کبد بهتر است و جذب بيشتر و سميت خيلي کمتري نشان مي‌دهد.

 

با توجه به اظهارات «ويليام شلف» که يک متخصص ذرات نانوسريا و استفاده از آنها به عنوان آنتي‌اکسيدان در دانشگاه کالج پزشکي فلوريداي مرکزي است، اين زيست‌سازگاري در حکم يک نويد بزرگ براي کابردهاي بالقوه در مبحث سلامت است.

 

«دينگ ما» متقاعد شده است که اين ساختارها پتانسيل بزرگي در درمان بعضي انواع خاص بيماري‌هاي لاعلاج دارند.

 

اين پژوهشگران، جزئيات نتايج کار تحقيقاتي خود را تحت عنوان «نانو - ترافل (truffle) آپوفريتين - سريا که فعاليت آنزيمي اکسايش - کاهش مصنوعي عالي دارد» در مجله «Chem. Commun.» منتشر کرده‌اند.



 

 

دانشمندان بر این باورند رویای ساخت برگی مصنوعی که می تواند برق و نور خورشید را به سوخت تبدیل کند به زودی به واقعیت خواهد پیوست.



فناوری جدیدی که توسط دانشمندان دانشگاه گلاسکو در ساخت برگهای مصنوعی به کار گرفته شده است نسخه ای "آبی" از فتوسنتز، روندی طبیعی که گیاهان با کمک آن از نور خورشید انرژی تولید می کنند، به شمار می رود که از الکتریسیته برای فعال سازی این فرایند استفاده می کند.

 

محصول نهایی این فناوری به جای کربوهیدراتها، سوختی خواهد بود که می توان از آنها در موتور خودروها و حتی هواپیماها استفاده کرد. دانشمندان دانشگاه گلاسکو انتظار دارند طی دو سال آینده بتوانند این فناوری را تکمیل کرده و تا پنج سال آینده فناوری کاربردی ارائه کنند.

 

در صورتی که از این فناوری در مقیاس گسترده استفاده شود می توان از آن برای تامین بخش بزرگی از نیاز سوخت جهان استفاده کرده و پس از پایان گرفتن مخازن سوخت طبیعی این سوخت را جایگزین نفت کرد.

 

همچنین این فناوری مانند فتوسنتز شامل جذب دی اکسید کربن است و از این رو مصرف آن نمی تواند بر روی افزایش تراکم این گاز در اتمسفر زمین تاثیری داشته باشد.

 

"ریچارد کاجل" که رهبری پروژه ساخت برگهای مصنوعی را در دانشگاه گلاسکو به عهده دارد می گوید برگهای مصنوعی هیچ شباهتی به برگهای طبیعی ندارند. این برگها شامل مخزن بزرگی از آب و باکتری های دست ورزی شده ژنتیکی هستند که می توانند نور خورشید را جذب کرده و در عین حال از برق تولید شده توسط سلولهای خورشیدی نیز استفاده کنند.

 

بر اساس گزارش تلگراف، این ویژگی می تواند کارایی برگهای مصنوعی را نسبت به گیاهان طبیعی افزایش دهد زیرا گیاهان طبیعی طی فتوسنتز تنها نیم درصد انرژی بیشتر از آنچه مصرف کرده اند تولید می کنند.



 

 

گروهی از ستاره شناسان چینی و فرانسوی تولد و تکامل یک کهکشان مارپیچ واقع در صورت فلکی اژدها را شبیه سازی کردند.



دانشمندان رصدخانه پاریس در شورای ملی تحقیقات فرانسه و آکادمی علوم چین برپایه شبیه سازیهایی که با ذرات میکروسکوپی، اصول گرانشی و دینامیک جریانهای اجرام بزرگی چون کهکشانها انجام دادند توانستند تولد و تکامل کهکشانی با عنوان NGC 5907 واقع در صورت فلکی اژدها در فاصله 50 میلیون سال نوری از زمین را بازسازی کنند.

 

حداقل 6 میلیون ذره در این شبیه سازی با هم فعل و انفعال می کنند. این محققان با کمک این ذرات توانستند در فیلمی، شکل گیری این کهکشان و حلقه های عظیم ماده ای که در اطراف آن می چرخد را نشان دهند.

 

برپایه اطلاعات جمع آوری شده در این بازسازی مدل، احتمالاً برخوردهای متعددی روی شکل کهکشانها اثر گذاشته اند و به نظر می رسد که حداکثر نیمی از کهکشانهای مارپیچ که 9 میلیارد سال اخیر به وجود آمده اند به همین روش شکل گرفته اند.

 

براساس گزارش ساینس تک دیلی، در کهکشان NGC5907 سیستمی از جریان ستاره ای که حلقه های غول پیکر را می سازند وجود دارد.

 

این حلقه ها بقایای برخورد عظیمی هستند که بین 8 تا 9 میلیارد سال قبل میان کهکشانهای در ابعاد مشابه رخ داده است.



 

 

اطلاعات جمع‌آوري شده از تلسکوپ فضايي پرتو ايکس «چاندرا»، متعلق به ناسا، نشان مي‌دهد که حفره سياه داخل کهکشان راه شيري، شهاب سنگها را به داخل خود مي‌بلعد.



تبخير شهاب سنگها در زماني که توسط سياه چاله موسوم به Sgr A بلعيده مي‌شوند، عامل مشاهده نورهاي متناوب اشعه ايکس توسط تلسکوپ «چاندرا» است.

 

تجزيه و تحليل مشاهدات «چاندرا» بيانگر آن است که اطراف سياه چاله، حاوي تريليون‌ها شهاب سنگ و ستاره دنباله‌دار است که از والدين ستاره‌اي خود جدا شده‌اند و مشاهده نورهاي اشعه ايکس در زماني رخ مي‌دهد که شهاب سنگي به قطر تقريبي 6 مايل يا بيشتر توسط سياه چاله بلعيده مي‌شود.

 

ستاره‌شناسان مي‌گويند: شهاب سنگهايي که از فاصله صد ميليون مايلي حفره سياه رد مي‌شوند (فاصله تقريبي بين خورشيد و زمين) توسط نيروي کشندگي سياه چاله جذب و بلعيده مي‌شوند. افتادن در دام سياه چاله به معناي مرگ حتمي خواهد بود.



 

 

 

مایکروسافت با حمله به گوگل به خاطر کنترل کاربران سافاری، اپل را به خاطر ضعف امنیتی این مرورگر مورد انتقاد قرار داد و اینترنت اکسپلورر را کلید حل مشکلات در این شرایط دانست.



سافاری عنوان برنامه وب مرورگر اپل است و بنابراین روی تمام دستگاههای مک، "آی- فن" و "آی- پد" نصب شده است.

روزنامه وال استریت ژورنال در روزهای اخیر فاش کرده است که گوگل از طریق یک کد ویژه تنظمیات حریم خصوصی این مرورگر، رفتار آنلاین کاربران اپل را از طریق "کوکی ها" ردیابی و ذخیره می کند. کوکی ها فایلهای کوچک متنی محتوی اطلاعات مربوط به مرورهای در وب هستند.

 

اکنون مایکروسافت با انتقاد از اپل به خاطر ضعف سیستم امنیتی مرورگر سافاری به گوگل به خاطر کنترل غیرقانونی کاربران این مرورگر حمله کرد.

 

"رایان گاوین"، مدیر کل بخش تجاری و بازاریابی اینترنت اکسپلورر در این خصوص گفت: "این نوع ردیابیها توسط گوگل مسئله تازه ای نیست. اما تازگی این اقدام جدید در اینجا است که ظاهرا گوگل حفاظتهای حریم شخصی را که در مرورگر سافاری اپل ساخته شده اند در یک عملیات عمدی به دام انداخته و در نهایت به موفقیت رسیده است."

 

به گفته مایکروسافت، هرچند این قبیل مسائل نمی توانند به یک هشدار تبدیل شوند اما برای کاربرانی که نگران حریم شخصی خود هستند یک راه حل ممکن وجود دارد و آن استفاده از نسخه 9 اینترنت اکسپلورر است.

 

به طوریکه اندازه های حفاظتی که در IE9 در نظر گرفته شده اند بسیار قویتر از سایر رقبای موجود در بازار است.

 

"رایان گاوین" افزود: "مایکروسافت از این شعار حمایت می کند که روی کسانی که در تلاشند تا فعالیتهای آنلاین تو را ردیابی کنند کنترل دارد. نه گوگل و نه تبلیغات چی ها. تنها خود تو!"

 

به بیانی ساده، اینترنت اکسپلورر 9 قادر است کاربران را از جاسوسی های گوگل و ضعف سافاری نجات دهد.

 

براساس گزارش وب نیوز، اظهارات مایکروسافت در شرایطی گفته شد که "راچل وتستون"، معاون ارشد رئیس گوگل در بخش ارتباطات و سیاستگذاریهای عمومی در این خصوص گفت: "ما هرگز انتظار آنچه را که رخ داد نداشتیم و اکنون حذف این کوکی های تبلیغاتی را از مرورگرهای سافاری آغاز کرده ایم."

 

همچنین شرکت مانتین ویوو در واکنش به گزارش وال استریت ژورنال نوشت: "ژورنال از آنچه که رخ می دهد و اینکه چرا رخ می دهد برداشت بد داشته است.

 

ما به صورت کاربردی از مرورگر سافاری برای ارائه برخی مشخصه ها به کاربران گوگل استفاده می کنیم. اما تاکید بر این نکته ضروری است که این کوکی های تبلیغاتی اطلاعات شخصی را جمع آوری نمی کنند."



 

 

يك شركت فناوري بيوتكنيك در چين، اسكلت انسان را به نمونه هاي پلاستيكي بسيار بادوام تبديل مي‌كند.



طي فرايند پلاستيك سازي انسان كه در چهار مرحله انجام مي‌شود، لايه‌هاي پليمري، جايگزين مولكول‌هاي آب و چربي در نمونه‌هاي بيولوژيكي مي‌شوند.

 

دانشكده‌هاي پزشكي و باغ وحش‌ها نمونه‌هاي انساني و حيواني خود را به اين مركز ارسال مي‌كنند و بدن‌ها در اين مركز پردازش مي‌شوند.

 

براي پلاستيك‌سازي حيوانات بزرگ مانند وال، دو سال زمان نياز است؛ اما ساخت يك انسان پلاستيكي ظرف هشت تا 12 ماه انجام مي‌شود.

 

بدن‌هاي پلاستيكي تجزيه و متلاشي نمي‌شود و موزه‌ها و دانشكده‌هاي پزشكي مي‌توانند اين نمونه‌ها را با عضلات، رگ‌ها و مغز به نمايش بگذارند.

 

شركت بيوتكنيك در سال 2002 ميلادي در شمال چين تأسيس شد و از سال 2005 نمايشگاه انسان‌هاي پلاستيكي در سراسر جهان برگزار شده است.



 

 

 

مبتکر ایرانی در راستای آماده سازی شهر لندن برای آغاز مسابقات المپیک، سطلهای زباله هوشمند ابداعی خود را در سطح شهر لندن نصب کرده که علاوه بر قابلیت جداسازی زباله ها و نمایش اطلاعات سودمند به توریستها، ضد بمب است.

 

 

صنعت تولید سطل زباله طی چند دهه گذشته صنعت مورد توجهی نبوده که نوآوری های چندانی در آن رخ دهد، کاوه معماری، مبتکر ایرانی و مدیر شرکتی به نام Renew می گوید به جز چند استثنا، سطلهای زباله هنوز در حد جعبه ای فلزی که بر روی آن حفره ای بزرگ قرار دارد، باقی مانده اند.

 

اما شرکت "معماری" این شرایط را تغییر داده است، این شرکت به تازگی بیش از 25 سیستم هوشمند را در پیاده روهای لندن نصب کرده است. هدف از نصب این سطلهای هوشمند علاوه بر کاهش آلودگی محیطی و بالا بردن میزان بازیافت زباله ها، افزایش امنیت جمعی در شهر لندن به ویژه در دوران برگزاری بازی های المپیک است.

 

کاوه معماری مبتکر ایرانی که شرکت Renew را بنا گذاشته است، می گوید این سطل تنها گزینه ای برای رفع مشکل بازیافت زباله نیست، درست است این سیستم به سبزتر شدن و ایمن تر شدن کمک می کند، اما دیگر کارایی های آن را نیز باید در نظر گرفت.

 

بر اساس گزارش گاردین، هریک از این سطلها دریچه ای برای بازیافت کاغذ، دو نمایشگر بزرگ LCD و قابلیت وای-فای برخوردارند.

 

این به آن معنی است که سطلهای زباله می توانند حجم وسیعی از اطلاعات جدید را در زمان حقیقی به نمایش درآورند، اطلاعاتی از قبیل برنامه جدید و زمانبندی رفت و آمد سیستم حمل و نقل عمومی، تعداد دوچرخه های موجود در ایستگاه های دوچرخه محل، تیترهای خبری و اخبار اقتصادی و همچنین تبلیغات بر روی نمایشگرهای این سطلهای هوشمند به نمایش در خواهند آمد.

 

این سطلهای زباله به علاوه از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردارند و برای اطمینان از این استحکام در بیابانهای نیومکزیکو تستهایی بر روی آنها انجام شده تا ضد بمب بودن آنها به اثبات برسد.

 

وجود چنین سطلهایی در شهری که پیش از این نیز در آن از قوطی های فلزی برای پنهان کردن بمبها استفاده شده، بسیار حیاتی است.

 

در شرایط اضطراری مانند حملات تروریستی، فجایع طبیعی و دیگر خطرهایی که ممکن است امنیت جمعی را تهدید کند، نمایشگرهای موجود بر روی این سطلهای زباله به عنوان سیستم اضطراری ارسال اخبار و پیامها استفاده خواهد شد.

 

در واقع به اعتقاد معماری این سطلها شبکه های ارتباطاتی اضافه ای در سطح شهر هستند که می توانند اطلاعاتی مانند گره های ترافیکی، تاخیر قطارها و یا حتی موارد اضطراری که پلیس آنها را اعلام می کند را به نمایش بگذارند.

 

در صورتی که شبکه تلفن مختل شود، این نمایشگرها می توانند اطلاعات به روزی را در اختیار ساکنان شهر قرار دهد و این احتمال نیز وجود دارد که سطلها در آینده بتوانند از طریق وای-فای با دیگر تجهیزات موبایل ارتباط برقرار کرده و یا خود به عنوان نقطه اصلی وای-فای مورد استفاده قرار گیرند.

 

مقامات لندن در حال حاضر قراردادی 21 ساله را با شرکت Renew به امضا رسانده و در نظر دارند تا پیش از آغاز بازی های المپیک 2012 در حدود 100 سطل زباله هوشمند را در سطح شهر نصب کنند.

 

قیمت هر یک از این سطلها 40 هزار دلار است زیرا مواد سازنده آن نوعی پلاستیک است که استحکام آن چهار برابر بیشتر از فولاد است، نصب هر یک از این سطلها 7 هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت.

 

بر اساس گزارش رویترز، تا کنون مقامات شهر منهتن برای نصب این سطلها در برابر بازار بورس نیویورک با معماری مذاکره کرده اند و کشورهای ژاپن و سنگاپور نیز برای استفاده از این فناوری جدید اشتیاق زیادی نشان داده اند.



 

 

برخورد دهنده بزرگ هادرون با وجود اینکه تا به حال رکورد پرانرژی ترین برخورد دهنده ذره ای جهان را شکسته باز هم افزایش انرژی خواهد داشت به این امید که بتواند نشانه های گیج کننده وجود بوزون هیگز را تایید یا رد کند.



با اینکه بوزون هیگز اصلی ترین هدف برخورد دهنده بزرگ هادرون به شمار می رود، اما افزایش یافتن انرژی برخورد دهنده می تواند به تحقیقاتی که در مورد نشانه های ابرتقارن صورت می گیرند نیز کمک بزرگی کند.

 

برخورد دهنده هادرون در حال حاضر پدیده های زیادی را آزموده که می توانند نشانه ای از وجود بوزون هیگز باشند، اما رویدادهای دیگری نیز می توانند چنین نتایجی در پی داشته باشند و از این رو اثبات یا رد این نشانه ها نیازمند آزمایشهای بیشتر است.

 

اکنون مدیریت برخورد دهنده بزرگ هادرون تصمیم دارد تا انرژی برخوردها را افزایش دهد، به این شکل احتمال آشکار سازی ذرات بوزون هیگز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

فرصتی برای هیگز

 

سال گذشته برخورد دهنده دو پرتو پروتونی را با انرژی برابر 3.5 تراالکترون ولت یا TeV به یکدیگر برخورد داد که در نتیجه این برخورد انفجاری با انرژی هفت TeV به وجود آمد. اکنون مهندسان تصمیم گرفته اند تا انرژی برخورد برای هر پرتو را به چهار TeV افزایش دهند تا انرژی حاصل از برخورد به هشت TeV برسد.

 

افزایش انرژی می تواند احتمال ایجاد ذرات سنگین در اثر برخورد ذرات را افزایش دهد از این رو افزایش کوچکی در انرژی می تواند در تعداد بوزونهای هیگز تولید شده افزایش قابل توجهی ایجاد کند و در نتیجه شانس رصد این ذرات یا دیگر پدیده های ناشناخته نیز افزایش خواهد یافت.

 

به گفته "گرگ لندزبرگ" از فیزیکدانان دانشگاه براون در سرن ایجاد برخوردی با قدرت هشت TeV می تواند میزان حساسیت برخورد دهنده را نسبت به ذرات هیگز 30 تا 40 درصد افزایش دهد.

 

دیگر ذرات سنگین

 

افزایش میزان انرژی در برخورد دهنده می تواند میزان احتمال رصد پدیده ابرتقارن را نیز افزایش دهد. این نظریه وجود ذرات سنگینی را برای تمامی ذرات تحت اتمی شناخته شده فرض می کند. رسیدن به انرژی هشت TeV می تواند میزان تولید این پدیده را نیز تا چهار برابر افزایش دهد.

 

بر اساس گزارش نیوساینتیست، محققان در نظر دارند طی سال جاری امکان اکتشافات جدید در برخورد دهنده را به حداکثر برسانند زیرا برخورد دهنده بزرگ در پایان سال 2012 برای دو سال خاموش خواهد شد و تعمیرها و به روز رسانی ها در این آزمایشگاه بزرگ امکان فعالیت آن را در انرژی 14 TeV فراهم خواهد آورد.



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • رهسپار با ولایت
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نیستان و آدرس neyestan2000.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.